Norrbotten - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

MrWc

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by MrWc »

hohozone i Boden bör flyttas då den är på mark som ägs av ett vaktbolag plus att paviljongen som är där har börjat förfalla och har börjat luta.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Jaha, är det inhängnat nu eller är det på annat sätt markerat att det är privat mark och obehöriga äger ej tillträde ?
Hur är det längre in på det fd Ing3:s område, är det fortfarande öppet där ?
(gjorde f.ö. lumpen där på ing3 för tusen år sen :) )
MrWc

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by MrWc »

det är inte helt inhängnat. men det finns skyltar vid infarten som det står att det är privat mark . Resten av gamla Ing3 är det handel och industri på.
MrWc

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by MrWc »

hela Ing3 är öppet förutom vaktbolagets område
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Jag är inte helt övertygat än om att zonens placering är olämplig, är det endast skyltar vid infarten, och i övrigt ej skyltat eller inhängnat ser jag inge orsak att flytta den, dessutom är den intill allmän väg.
Kan ni kanske bifoga ett foto på hur det ser ut ?
Men om ni framhärdar så kan jag tänka mig att flytta in den på ing3:s område.
stefanx46

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by stefanx46 »

Piteå zoner.
Dessa zoner nedan är svåra att ta. De kan ligga ute på leriga åkrar och gödslade åkrar mm.
Egentligen borde man halvera antal zoner i Piteå. Ligger zoner ute på landsbygden som ingen tar.
Sorgligt nog så verkar det inte finnas så många attraktiva platser för zoner i Piteå. så det går nog lätt att dra ned antal zoner här.

1. Åkerstugan (flytta ut på landsvägen. om den ska vara kvar)
2. PineNose (undangömd zon, väg dit saknas)
3. ReklamZone (flytta närmare huset. just nu i en nedförsbacke med mycket växter.)
4. LilField (äckligt gödslat fält)
5. SmallMeadow (äcklig inhägnad klibbig hage)

Känns som att det är någon piteåbonde som haft kul och försökt att placera zoner på svartagbara platser.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

stefanx46 wrote:Piteå zoner.
Dessa zoner nedan är svåra att ta. De kan ligga ute på leriga åkrar och gödslade åkrar mm.
Egentligen borde man halvera antal zoner i Piteå. Ligger zoner ute på landsbygden som ingen tar.
Sorgligt nog så verkar det inte finnas så många attraktiva platser för zoner i Piteå. så det går nog lätt att dra ned antal zoner här.

1. Åkerstugan (flytta ut på landsvägen. om den ska vara kvar)
2. PineNose (undangömd zon, väg dit saknas)
3. ReklamZone (flytta närmare huset. just nu i en nedförsbacke med mycket växter.)
4. LilField (äckligt gödslat fält)
5. SmallMeadow (äcklig inhägnad klibbig hage)

Känns som att det är någon piteåbonde som haft kul och försökt att placera zoner på svartagbara platser.
Nu är du helt fel ute på ett antal punkter:
1. Alla zoner ska inte vara lätta att ta.
2. Att vissa är "äckliga" vissa årstider är helt naturligt.
3. Det är ingen "Pitebonde" som lagt zonerna, det har alltid gjorts av en zonbyggare som bor utanför aktuell region (länet) Detta för att undvika "jäv"
4. Att flytta ut "Åkerstugan" till landsväg vore direkt farligt och är helt klart emot Turfs placeringsregler, möjligtvis till kant i kant med vägrenen, men absolut inte på vägbanan.
5. Turf har som policy att låta byggda zoner vara kvar, även om aktiviteten minskar rejält i området, vi får helt enkelt hoppas den ökar igen. Din raid där i helgen är ju ett steg i rätt riktning, ta dig dit igen och turfa mera :)

Jag kan vid tillfälle göra en översyn av placeringar i Piteå, men räkna inte med mer än enstaka småjusteringar. Bra om du läser på lite om placeringsreglerna lite (nedan), så du inte felanmäler i onödan nästa gång ;)

Reglerna i Korthet:
"En dålig zon är en zon som är placerad på inhägnat eller på annat sätt oåtkomligt område. Privat mark och liknande är också platser där zoner inte bör finnas. En dålig zon kan också vara en zon som är svår att ta pga. Gps-problem, t.ex. vid höga byggnader. Zoner som är farliga för spelaren att ta är också dåliga zoner, t.ex. mitten av en rondell som det inte finns någon naturlig väg till.
Zoner som är placerade långt bort, i skogar utan stigar, uppe på kullar/berg eller andra ställen som är jobbiga att ta sig till är INTE dåliga zoner utan en del av spelet.
"
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Byggaren wrote:Jag är inte helt övertygat än om att zonens placering är olämplig, är det endast skyltar vid infarten, och i övrigt ej skyltat eller inhängnat ser jag inge orsak att flytta den, dessutom är den intill allmän väg.
Kan ni kanske bifoga ett foto på hur det ser ut ?
Men om ni framhärdar så kan jag tänka mig att flytta in den på ing3:s område.
MrWc wrote:hohozone i Boden bör flyttas då den är på mark som ägs av ett vaktbolag plus att paviljongen som är där har börjat förfalla och har börjat luta.
Nåja, jag har hur som helst flyttat in zonen nu och döpt om den till Ing3Zone :)
Peter

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Peter »

hej.
hej.jag gästturfade alla zoner i Piteå idag.
idag.
5 mil senare kom jag att tänka på de svåråtkomliga zoner som jag tycker dök upp lite för ofta under sessionen. .
Jämfört med Skellefteå så verkar Piteå vara uppbyggt på gräsläge.. och Skellefteå cykelbanetyp.. vi har några "svåra" zoner men inte nära lika många som Piteå har.

Kan antalet turfare bevisa nåt här? Jämnfört med Skellefteå altså. .
/Peter aka Jagggie
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Norrbotten - Felanmälan

Post by Byggaren »

Peter wrote:hej.
hej.jag gästturfade alla zoner i Piteå idag.
idag.
5 mil senare kom jag att tänka på de svåråtkomliga zoner som jag tycker dök upp lite för ofta under sessionen. .
Jämfört med Skellefteå så verkar Piteå vara uppbyggt på gräsläge.. och Skellefteå cykelbanetyp.. vi har några "svåra" zoner men inte nära lika många som Piteå har.

Kan antalet turfare bevisa nåt här? Jämnfört med Skellefteå altså. .
/Peter aka Jagggie
Japp, har sett över zonerna i Piteå nu och det var ett rejält behov av ändringar kan jag säga.
Mängder av zoner justerade så att GC-väg och liknande inkluderas, namnbyten på några, storleksändringar (gjort några bjässar mindre), mm.
Även några nya zoner har jag hunnit med. Det och tillsammans med mängder av zoner som numera har blivit enklare att ta, hoppas jag leder till att aktiviteten ökar, ut och Piteturfa nu !
Locked

Return to “Norrbotten”