Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Snusmumriken »

Besökte Skillingaryd i lördags - jagade unika zoner ;) - och jag reagerade på att zonen SkillChurch hade lagts på baksidan om kyrkan! En del kyrkor är vackra runt om, men tyvärr inte alla :(
SkillChurch - baksidan.jpg
SkillChurch - baksidan.jpg (20.41 KiB) Viewed 5258 times
Min åsikt är att ska man ha zoner på kyrkogårdar så bör man också ta dem med viss värdighet och ta sig tid att titta på det som är vackert eller också kan man låta bli att ta dem! Dessutom var det en ren bilturfarzon rakt in i zonen! Det vet man efter första besöket! Är det bilturfarzon man vill ha då kan man väl lika gärna lägga zonen ute på gatan så är den enkel att ta och dessutom på tillåtet område!

Tycker därför att zonen SkillChurch bör flyttas så att Skillingaryds kanske vackraste byggnadsverk - klockstapeln :) på framsidan av kyrkobyggnaden - kan visas upp för allt och alla och så att besöket på kyrkogården blir något värdigare än att man bara sveper in och kniper en zon för är det syftet så kan den som sagt ligga någon annanstans.
SkillChurch - klockstapel.jpg
SkillChurch - klockstapel.jpg (14.08 KiB) Viewed 5258 times
Rött är nuvarande placering - grönt föreslagen ny placering av SkillChurch
Rött är nuvarande placering - grönt föreslagen ny placering av SkillChurch
SkillChurch.JPG (36.15 KiB) Viewed 5258 times
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Tack Snusmumriken, inte lätt att veta var zonerna hamnar ibland, då är det bra med rapporteringshungriga turfare :-)
Image
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by MadMajk »

Hamnstranden ligger på en cykelväg som nu är avspärrad pga ett nybygge. Förslagvis borde den flyttas tillfälligt så att den kan vara med i spel så att säga. Har dock inte klockrent förslag på alternativ placering :cry:
MadMajk SJTD
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

MadMajk wrote:Hamnstranden ligger på en cykelväg som nu är avspärrad pga ett nybygge. Förslagvis borde den flyttas tillfälligt så att den kan vara med i spel så att säga. Har dock inte klockrent förslag på alternativ placering :cry:
Ingen annan verkade ha något bra alternativ så jag flyttade över den till andra sidan sjön. Hoppas det funkar.
Image
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by MadMajk »

Blabert wrote:
MadMajk wrote:Hamnstranden ligger på en cykelväg som nu är avspärrad pga ett nybygge. Förslagvis borde den flyttas tillfälligt så att den kan vara med i spel så att säga. Har dock inte klockrent förslag på alternativ placering :cry:
Ingen annan verkade ha något bra alternativ så jag flyttade över den till andra sidan sjön. Hoppas det funkar.

Det funkar fint :!:
MadMajk SJTD
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Dacop »

HjortsjoZone kan må bra av en liten justering.

Zonen ligger på en populär badplats och var idag full av barn i alla åldrar. Kändes helt fel att ställa sig ibland dem med mobilen i näven. (eller öht för den delen) Ber att zonen flyttas uppåt en aning, mot eller snarare delvis över cykelspåret och bredvid omklädningsrummen. Mycket mindre risk att man missuppfattas så.

Förslag på karta bifogas: http://goo.gl/maps/MNo4b

Edit: PipeBath skulle må bra av en liknande justering av samma skäl.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Wallen »

Kör lite felanmälningar med hjälp av karta...
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... YRoXwCPeSM

Säg till om något är oklart men det mesta går ut på att få med gång och cykelvägar
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Dacop wrote:HjortsjoZone kan må bra av en liten justering.

Zonen ligger på en populär badplats och var idag full av barn i alla åldrar. Kändes helt fel att ställa sig ibland dem med mobilen i näven. (eller öht för den delen) Ber att zonen flyttas uppåt en aning, mot eller snarare delvis över cykelspåret och bredvid omklädningsrummen. Mycket mindre risk att man missuppfattas så.

Förslag på karta bifogas: http://goo.gl/maps/MNo4b

Edit: PipeBath skulle må bra av en liknande justering av samma skäl.
Oj, den här försvann visst i semesterdvalan... Jag har tidigare nekat flytt av denna typ av zoner, helt enkelt för att badplatser är helt allmänna platser för människor i alla åldrar. Undantag görs dock när det gäller zoner som ligger precis i/bredvid plaskdammar där endast små barn vistas.
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Blabert »

Wallen wrote:Kör lite felanmälningar med hjälp av karta...
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... YRoXwCPeSM

Säg till om något är oklart men det mesta går ut på att få med gång och cykelvägar
Tack, fixat.
Image
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping - Felanmälan

Post by Wallen »

Tackar Blabert :)

Jag irriterade mig på Ekhagenchurch igår och gav efter 5 minuter upp att ta zonen. Problemet var att gps studsade iväg så fort jag närmade mig kyrkan. Asfalten närmast är GC väg så det finns plats att utöka zonen en del.
Och så skickar jag med en gräsmattezon som jag verkligen vill ha kvar på gräsmattan men aningen förstorad så att kanterna på zonen går fram till GC asfalt.

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... Bdmvx6T8Dk
Locked

Return to “Jönköping”