Gävleborg - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Sv: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

Chrille80 wrote:
Nattkryp wrote: Mina erfarenheter från förra sommaren/hösten är att det hyffsat snart blir upptrampade stigar där det är lite högre vegitation. Tolvforzone har jag tidigare tagit genom att, om man kommer från kyrkogårdshållet, gå rakt in i Y-korsningen (bakom nån skylt). När jag däremot kom från Sätra/Lexe hållet på den stigen så kunde jag ta den från grusvägen. Idag fick jag dock gå in ett par meter innan tagningen började, men det kan också vara pga. gps:en-stannar-vid-zonkant-buggen.

Men lite synd är det att behöva ta sig av stigarna där inne, det är ju dels ett naturreservat (tror jag?)men också en hel del blommor och annat som känns lite onödigt att behöva trampa på.

Så allvarligt är det väl inte, men om zonen skulle göras större skulle jag ju inte klaga :).
Ungefär halvvägs mellan Lexevägen och rondellen ute mot teknikparken (på Tolvforsvägen) så finns det en naturlig "inpassage" till Valls Hage. Där behöver man bara gå/cykla in ungefär 50 (kanske 100) meter på en stig för att komma åt zonens västra sida.
Kollade närmare i morse, och kom fram till precis samma sak. Kommer man från kyrkogårdshållet så kan man åka in på grusvägen till vänster när man kommer fram till Y-korsningen. Det borde inte vara några problem alls.
flykt wrote:Det går bra att göra zonen mindre, bara man kommer åt den via stigen.
Samma sak gäller flertal andra zoner, varför göra det onödigt svårt eller jobbigt?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Ofta är de en bit ut på fält t.ex. för att tvinga bilturfare ur bilen. Lite blöt om fötterna får man allt räkna med att bli om man ger sig ut i morgondaggen ;)
flykt
Posts: 19
Joined: 04 May 2012 08:46
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by flykt »

Nu kommer du ju knappast in med en bil vid TolvforZone, eller för den delen någon annan utav de zoner som är svåra att komma åt.

AtlasZone till exempel är rätt dåligt utformad, varför kan man inte göra så att zonen går att komma åt via de två, väldigt små, stigar som går precis vid gränsen till zonen? Jag tycker att det känns fånigt att hoppa av cykeln, gå och ställa sig i gräset (som är knähögt redan nu) och stå där, det passerar relativt mycket folk som är ute med hundar och dylikt - man känner sig rätt uttittad, ingen positiv sak enligt mig.

Men självklart håller jag med om att det inte skall vara för lätt, bilturfare till exempel ska ju behöva kliva ur bilen, men som jag sa tidigare - varför göra det onödigt svårt?
Image
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

flykt wrote:Nu kommer du ju knappast in med en bil vid TolvforZone, eller för den delen någon annan utav de zoner som är svåra att komma åt.

AtlasZone till exempel är rätt dåligt utformad, varför kan man inte göra så att zonen går att komma åt via de två, väldigt små, stigar som går precis vid gränsen till zonen? Jag tycker att det känns fånigt att hoppa av cykeln, gå och ställa sig i gräset (som är knähögt redan nu) och stå där, det passerar relativt mycket folk som är ute med hundar och dylikt - man känner sig rätt uttittad, ingen positiv sak enligt mig.

Men självklart håller jag med om att det inte skall vara för lätt, bilturfare till exempel ska ju behöva kliva ur bilen, men som jag sa tidigare - varför göra det onödigt svårt?
Ta med dig en sån där större sax man använder för kantklippning av gräs typ, så kan du klippa dig en väg in ;). TolvforZone kan man ju ta lätt, som skrivet ovan. AtlasZone är helt okej, det är ju inte många steg från stigen man behöver ta för att komma in i zonen (om inte gps:en är sned som tusan ;)). Värre är det på vintern! I övrigt är min gissning att zonutläggaren inte känner till växtligheten på varje plats där zoner tillkommer, och att ofta så är det ju någon som suggestat en zon och då ritat ut den på det viset.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Wallen »

Då Nattkryp tyckte AtlasZone var helt ok så tänkte jag först ge avslag på ändring men sen tittade jag lite på zonen och gjorde en liten liten modifiering. Men förhoppningsvis så får man stå och se lite dum ut ändå.... ;)
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

Wallen wrote:Då Nattkryp tyckte AtlasZone var helt ok så tänkte jag först ge avslag på ändring men sen tittade jag lite på zonen och gjorde en liten liten modifiering. Men förhoppningsvis så får man stå och se lite dum ut ändå.... ;)
Ah, trevligt :). Får ut och testa ändringen, ser ju ut som att man borde kunna ta den från två av de tre stigarna som var nära innan, kanon!
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by SaLa »

Jag vill felanmäla WolverinePark, WolverTooth, ChurchBridge och TouristWalk. De ligger i Järvsö i Gävleborg i verkligheten, men enligt appen ligger de i Västernorrland. :)
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Zontjuven »

SaLa wrote:Jag vill felanmäla WolverinePark, WolverTooth, ChurchBridge och TouristWalk. De ligger i Järvsö i Gävleborg i verkligheten, men enligt appen ligger de i Västernorrland. :)
Nån missade visst geografilektion 1 :-)
Fixat!
Fd världsmästare i TURF
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by StarDust »

Hoppsan, det gjorde jag nog utan att tänka efter riktigt.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
matedogg
Posts: 1
Joined: 23 Jun 2012 21:54
Country: Sweden

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by matedogg »

HappyPier i Hudiksvall är en båtbrygga som är låst för allmänheten. Bort!
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: Gävleborg - Felanmälan

Post by Nattkryp »

Prisonzone i Gävle skulle behöva flyttas eller modifieras något.
Detta med samma anledning som AtlasZone.

Växtligheten här är höga brännässlor och sankmark. Mot den stora vägen är det en cykelbana emellan. Flytta zonen någon meter ut mot cykelbanan så blir den bra.

Den kan då bli något lättare att bilturfa, men, den är inte alls rolig att ta då man behöver undvika att sjunka ner i sankmark, eller brännas på nässlor eller bli uttittad av vaktpersonalen på fängelset då man 'rotar runt' i buskaget runt fängelset/anstalten.

Egentligen vore det nog bäst att flytta den till en annan gräsplätt i närheten, jag kunde dock inte hitta någon som var självklart bättre än nuvarande. Därför föreslår jag att zonen utvidgas mot den stora vägen, kanske gära en bit in från vägkorsningen som leder in till fängelsevägen. Då behöver man som bilturfare ge sig in på cykelbanan, vilket kan tänkas vara motbjudande då det är mycket nära anstalten.
Locked

Return to “Gävleborg”