Zonförslag i Kungsgården

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Lemshimmer
Posts: 20
Joined: 08 May 2018 19:19
Country: Sweden

Zonförslag i Kungsgården

Post by Lemshimmer »

Hej!

Jag är turfaren Lemshimmer, och jag har idag (2019-03-29) turfat i exakt fyra år.
Under min tid så har jag turfat på ett flertal ställen, men nu på sistone tid har det främst blivit turfning i Sandviken och Kungsgården då jag flyttat till Kungsgården.
kungsgården är en väldigt fin plats, men trots att det finns flera turfare finns det bara 3 zoner där. Jag har pratat med andra turfare och vi enas om att det finns för få zoner i Kungsgården.

Det är i samband med det jag här har två zonförslag

Zonförslag 1:
Ringhillsta

Zonen ligger på en cykelväg som går igenom hela Kungsgården. Den plats zonförslaget ligger på är vid slutet av cyeklägen, österut, där cykelvägen går in i Hillstavägen.
Placeringen av zonen är perfekt för KungsgårdenTurfare som ska till Sandviken för att turfa. Den ligger också vid den lite mer skymda delen av cykelvägen. (Se Bilder) Namnet kommer från hållplatsen som ligger precis bredvid.

Zonförslag 2:
KGNCampBridge

Zonen ligger på en fin gå- och cykelbro utanför campingen i Kungsgården. På bilderna jag länkat så ser man hur den ligger. "KGN" står för KungsGårdeN, och av vad jag hört är det en väldigt vanlig förkortning på Kungsgården.

På denna länk hittar ni bilder på de olika zonerna: https://imgur.com/t/turfgame/7xeO4Sm

Om ni undrar något över dessa zonförslag eller vill ha fler bilder är det bara att fråga!
Attachments
Zonförslag 1: Ringhillsta
Zonförslag 1: Ringhillsta
ringhillsta.png (773.86 KiB) Viewed 2866 times
Zonförslag 2: KGNCampBridge
Zonförslag 2: KGNCampBridge
KGNCampBridge.png (981.65 KiB) Viewed 2866 times
Översikt över de tre nuvarande zonerna och zonförslagen
Översikt över de tre nuvarande zonerna och zonförslagen
Översikt.png (945.06 KiB) Viewed 2866 times
Post Reply

Return to “Gävleborg”