Tack (Inkl. 3 Zonförslag m. bilder)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Lemshimmer
Posts: 20
Joined: 08 May 2018 19:19
Country: Sweden

Tack (Inkl. 3 Zonförslag m. bilder)

Post by Lemshimmer »

Hej Igen!

Först och främst vill jag bara visa stor tacksamhet till alla zonplacerare som har satt ut zoner i Kungsgården. Under den senaste veckan har Kungsgården gått från att ha 3 zoner, till 7!
Stort tack från min sida!

De flesta zonerna ligger på den östra sidan av kungsgården, och jag har med i denna post 3 till zonförslag (och bilder) för den västra sidan av kungsgården.

BronÖverVägen

Zonförslaget ligger på en asfalterad cykelvägsbro i direkt koppling med cykelvägen som går genom Kungsgården. Bron går över motorvägen.

TornMedVatten

Nästan alla orter med vattentorn har en zon vid vattentornet, som ofta brukar vara tuff att ta då den ligger uppför en backe eller liknande. Kungsgården har ett vattentorn också och den ligger på toppen av en lång uppförsbacke. Vattentornet själv ligger inom inhägnat område, men det finns en rymlig grusplätt utanför där zonen skulle kunna ligga. Jag var till denna plats och satte ut zonen lite mer precist så att den inte skulle hamna innanför det inhägnade området (se attachments).
En zon vid vattentornet kommer nog uppehålla oss Kungsgårdsturfare rätt så länge.

KGNTracks

Kungsgården har motionsspår! Vid "spårcentralen" föreslår jag här en zon. Den ligger en bit uppför en grusväg och om man inte har cykel kan man ta den rätt så smidigt i samband med vattentorns-zonen som jag tididgare föreslog. bilderna är rätt så dåliga, men spårcentralen är stor och jag har ingen systemkamera :-P

Här är länken till alla bilder på zonerna:
https://imgur.com/gallery/UuuJvZf

Tack för mig, och återigen tack för alla zoner!

P.S: Vill fortfarande mycket gärna ha en zon vid den mest östra delen av cykelvägen. Det skulle vara skitbra ifall man ska cykla till Sandviken. (Se min andra post)
Attachments
Noggrannare placering av Vattentornszonen
Noggrannare placering av Vattentornszonen
IMG_1900.jpg (59.53 KiB) Viewed 3047 times
Översiktlig bild
Översiktlig bild
Tre Zonförslag.png (813.6 KiB) Viewed 3047 times
Post Reply

Return to “Gävleborg”