Zonförslag i Töre

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Haksme
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2019 11:17
Country: Sweden

Zonförslag i Töre

Post by Haksme »

Jag har för några veckor sedan ritat in ett zonförslag efter vår promenadstig längs med älven. Kallde zonen "Lakaleden" precis som namnet på stigen. Nu undrar jag om jag gjort något fel när jag ritade förslaget eftersom inget hänt
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Töre

Post by Westeras »

Hej
Du har gjort precis rätt med zonförslaget. Däremot kan det ta från 1 dag till år innan en zon implementeras. Allt beror på vad den aktuella zonläggaren den perioden har för planer för kommunen.
Men för min del som zonläggare så kollar jag alltid först i detta forum om det finns inlägg/förslag från den kommun jag för tillfället är ansvarig för.

Så bästa sätt att promota sina zonförslag är att lägga förslag i appen och sedan göra ett inlägg här i forumet om varför man tycker att just det zonförslaget är bra. Det ökar chansen för en zon att gå igenom oerhört mycket

Maqqan har förklarat sin syn på zonläggandet på sin blogg
https://maqqansturf.wordpress.com/2016/ ... onemaking/

Alla zonmakare jobbar itne så, men det är en liten insyn i jobbet iaf
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zonförslag i Töre

Post by embeoo »

Kanske ska förtydliga att trots att år går finns det ingen garanti att zonen blir till. Varje kommun får en pott tilldelad, och den lägger zonmakaren baserat på de förslag som finns i olika kanaler, eller efter eget tänk.
Post Reply

Return to “Norrbotten”