Har problem med "gubben" i Turf. När jag startar Turf är gubben grön, men syns inte. OM jag avaktiverar GPS och sedan slår på den igen, syns gubben ungefär på rätt plats., men den rör sig inte om jag rör på mig, dvs jaga får aldrig träff i en zon
Både Maps och Here fungerar normalt!
Felet började efter en Turfrunda i Cambodja. Tror hen att jag fortfarande är där?
Positionering har slutat funka!?
Moderator: SaLa
Re: Positionering har slutat funka!?
Jag har exakt samma problem började ungefär för en vecka sedan.
Har du igång wifi? Prova att slå av det om den låser sig mot något nät.
Tapatalking with OnePlus 6T
Tapatalking with OnePlus 6T
Och "alla" GPS-appar som du så fint generaliserar dem använder sig av den aningen komplicerade sammansatta positionering som finns i mobilerna, en positionering som använder Wifi, mobilnätverket samt GPS (och andra satellitbaserade positioneringstjänster). Turf däremot, litar till mycket högre grad på just dessa sateliitbaserade tjänsterna - så till den grad att Turf aktivt nekar spel om man har positionering baserad på annat än GPS (eller motsvarande).
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel
Förlåt för att jag försöker ge tips. Lycka till då.
Got it. Skall testa idag med att slå av Wifi, fast det har alltid funkat tidigare.Dacop wrote: ↑25 Nov 2019 07:53Och "alla" GPS-appar som du så fint generaliserar dem använder sig av den aningen komplicerade sammansatta positionering som finns i mobilerna, en positionering som använder Wifi, mobilnätverket samt GPS (och andra satellitbaserade positioneringstjänster). Turf däremot, litar till mycket högre grad på just dessa sateliitbaserade tjänsterna - så till den grad att Turf aktivt nekar spel om man har positionering baserad på annat än GPS (eller motsvarande).
Im sorry, Maqqan och Dacop, det hjälpte inte att slå av Wifi.
Alltså, Turf har fungerat klanderfritt under flera år ända tills den 14/11 2019.
Nu när jag startar Turf så blir gubben i menyn GUL - men ingen grön gubbe syns alls, någonstans.
Jag måstye avaktivera gubben och sedan aktivera igen för att hen skall synas, men gubben blir orörlig efte det, dvs Turf vet inte var jag är.
Som jag ser det finns det två möjligheter
1. Det är fel på GPS i min telefon. Det som talar emot detta är att det fungera i Google Maps och i Here We Go!?
2. Det har blivit nåt knas i Turfappen eller möjligen i nån inställning. Jag har installerat om appen två gånger och tom gett klartecken för beta (men får ändå 2.1.5).
Fler ideer???
Alltså, Turf har fungerat klanderfritt under flera år ända tills den 14/11 2019.
Nu när jag startar Turf så blir gubben i menyn GUL - men ingen grön gubbe syns alls, någonstans.
Jag måstye avaktivera gubben och sedan aktivera igen för att hen skall synas, men gubben blir orörlig efte det, dvs Turf vet inte var jag är.
Som jag ser det finns det två möjligheter
1. Det är fel på GPS i min telefon. Det som talar emot detta är att det fungera i Google Maps och i Here We Go!?
2. Det har blivit nåt knas i Turfappen eller möjligen i nån inställning. Jag har installerat om appen två gånger och tom gett klartecken för beta (men får ändå 2.1.5).
Fler ideer???
Det låter onekligen som att GPS inte vill vara med dig. Testa en app likt GPS Test för Android eller GPS Diagnostic för IOS och se hur många satelliter din telefon ser just nu? Borde ge en indikation på vad som pågår. Tänk även på att GPS prestanda är väder och solstormberoende, dåliga atmosfäriska förhållanden kan ställa till det tillfälligt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2603
Rank 57: Turf Archangel