Sydvästra hörnet

Moderator: Zonemakers

TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Sydvästra hörnet

Post by TBIT »

Blabert wrote:
TBIT wrote:Förslag på zon i Gislaved, en fin gång-/cykel-bro över Nissan:
gislaved.jpg
Blev den fula bron på andra sidan istället, träffade nästan rätt... Några nya till Gislaved nu i alla fall.
Kul! Den bron kanske passar presumtiva turfare bättre!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by Dacop »

Till dig, mystiske zonutläggare, tack för zonerna i Vaggeryd!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by Dacop »

Har kikat lite på Ingress och finner att Zoner och Portaler väldigt ofta finns på samma platser, detta kan ju knappast vara en slump. Noterade samtidigt att Hillerstorp har tre portaler men inte en enda zon i nuläget. Finns det Ingressare finns det antagligen Turfare, eller potentiella Turfare i vilket fall. Vad säger ni?

http://goo.gl/maps/oul28
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sydvästra hörnet

Post by Blabert »

Dacop wrote:Har kikat lite på Ingress och finner att Zoner och Portaler väldigt ofta finns på samma platser, detta kan ju knappast vara en slump. Noterade samtidigt att Hillerstorp har tre portaler men inte en enda zon i nuläget. Finns det Ingressare finns det antagligen Turfare, eller potentiella Turfare i vilket fall. Vad säger ni?

http://goo.gl/maps/oul28
Mja, varför inte. Pillade ut några i Gnosjö också så man kan få sig en vettig runda :-)
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by Dacop »

Tackarrrrrr!

(även för zonerna på höglandet, så slipper jag spamma den tråden ännu mer)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by weed65 »

Igår var jag i Värnamo och plockade alla zoner. en rikligt trevlig runda på min MTB fick jag och många trevliga zoner, dock inte Mforest :evil: http://turfgame.com/map/MoForest
jag förstår inte iden med dessa zoner, ett sly överväxt hygge! vill man göra mulle zoner så finns det jätte mycket fin skog och stig.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by Dacop »

weed65 wrote:Igår var jag i Värnamo och plockade alla zoner. en rikligt trevlig runda på min MTB fick jag och många trevliga zoner, dock inte Mforest :evil: http://turfgame.com/map/MoForest
jag förstår inte iden med dessa zoner, ett sly överväxt hygge! vill man göra mulle zoner så finns det jätte mycket fin skog och stig.
Håller med dig att zonen numera är lite besvärlig men den är inte gjord sådan utan har blivit det. När jag tog zonen för två år sedan (min första turfzon) var den lilla stenmuren det absolut största hindret i närheten. Riktigt överväxt blev den inte förrän i våras. Om man kikar lite närmare så på flygbilderna ser man traktorspår och gles växtlighet vilket säkert var det zonutläggaren tittade på när han la zonen en gång i tiden.

Vill man åtgärda den så föreslår jag att den flyttas några meter norrut för att nå cykelvägen annars kan jag återkomma med förslag vid något av traktorspåren som går in norr om zonen, fast allra bäst vore ju om Värnamo kommun var lika tillmötesgående som Eksjö och helt enkelt röjde lite i zonen. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sydvästra hörnet

Post by Blabert »

Felanmälningar överallt i denna forumdel! :-) MoForest flyttad.
Image
weed65
Posts: 31
Joined: 31 Aug 2012 10:46
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by weed65 »

"Moforest"
Nu var det ingen felanmälan! bara ett uttryck för min frustration över sådana zoner.
men nu se det bättre ut :D
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sydvästra hörnet

Post by dontotto »

Hej. I Värnamo har det nu dykt upp lite aktivitet. Detta måste förvaltas. Uppmuntra de som kör med lite nya zoner. Däribland jag själv då jag har en del övernattning i Värnamo
Post Reply

Return to “Jönköping”