Vellinge - järnvägsstationer

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Vellinge - järnvägsstationer

Post by KPD »

Sedan några år trafikeras Kontinentalbanan åter med resandetåg (pågatåg). I Vellinge finns två stationer, vilka båda är driftplatser, nämligen Västra Ingelstad och Östra Grevie. Jag föreslår en zon på vardera stationen.

Västra Ingelstad har en tydlig "huvudentré med ett litet "torg" vid parkeringen. Tåg i båda riktningar trafikerar normalt det östra spåret. Som namn föreslår jag VidJordholmen. Stationen hette tidigare Jordholmen och det gamla stationshuset har kvar den skylten. Vid är driftplatssignaturen för Västra Ingelstad. Man skulle alltså få med båda namnen för den zon som skulle ligga vid Jordholmens gamla stationshus.

Image

Image

Image


I Östra Grevie används båda spåren, och resande kommer olika vägar. Jag föreslår en zon vid väntkurerna. Lämpligt zonnamn vore ÖGrevieStn

Image

Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
TarTurf
Posts: 5
Joined: 06 Jul 2021 10:29
Country: Sweden

Re: Vellinge - järnvägsstationer

Post by TarTurf »

Håller med! Behövs fler zoner på landet! Sen kanske utmaningen hade varit större om man inte kunde ta zonerna sittande på tåget...? :?:
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Vellinge - järnvägsstationer

Post by MasterOfTurf »

Tack för bra zonförslag!
Post Reply

Return to “Skåne”