Hur man spelar Turf (FAQ)

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
anarfox
Posts: 32
Joined: 01 Aug 2011 08:41

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by anarfox »

Grönt pluss är en ny zon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Stonecape »

anarfox wrote:Grönt pluss är en ny zon.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Eller ändrad zon.
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by SaLa »

Region:
En region består av flera zoner i ett större område. Vanligtvis en stad. Kan vara förvillande då vissa utspridda zoner, som ligger i andra städer, kan tillhöra en angränsande region istället för en egen.
Ändringsförslag:
Region:
En region består av flera zoner i ett större område. I Sverige och Nederländerna följer regionsindelningen länsindelningen. Andra länder har än så länge bara en region för hela landet.
Pony
Posts: 1
Joined: 22 Jan 2012 23:31
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Pony »

Det står på hemsidan när jag ska registrera mig att jag ska få en kod i ett meddelande. Dt har jg dock inte fått, hur/vad gör jag då?
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by StarDust »

Om jag minns rätt så får du koden i spelet, har du startat Turf och kollat?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
lolisosa
Posts: 3
Joined: 25 Jan 2012 18:18
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by lolisosa »

Nollställs poängen automatiskt när man går in i nästa runda/månad eller har man kvar dem?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Dacop »

lolisosa wrote:Nollställs poängen automatiskt när man går in i nästa runda/månad eller har man kvar dem?
Poängen nollställs och alla zoner blir neutrala.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:
lolisosa wrote:Nollställs poängen automatiskt när man går in i nästa runda/månad eller har man kvar dem?
Poängen nollställs och alla zoner blir neutrala.
Din totalpoäng och din rank är dock kvar. Endast din omgångspoäng som nollställs.
User avatar
albinolsson
Posts: 1
Joined: 22 Mar 2012 19:10
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by albinolsson »

Jag förstår mig inte riktigt på funktionen med räknaren "Revisitable in...". Vad händer när den räknat klart? Får jag ännu mer poäng om jag besöker zonen igen? Vad händer om jag inte besöker zonen igen och ingen annan tar den?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Hur man spelar Turf (FAQ)

Post by Dacop »

albinolsson wrote:Jag förstår mig inte riktigt på funktionen med räknaren "Revisitable in...". Vad händer när den räknat klart? Får jag ännu mer poäng om jag besöker zonen igen? Vad händer om jag inte besöker zonen igen och ingen annan tar den?
När den räknat klart kan du återbesöka zonen och få halva takepoängen för den om ingen annan tagit den. Gör du inte det så händer inget särskilt, du fortsätter få poäng för den varje timme.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”