Varför?

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

Varför?

Post by Psykbryt »

Någon som vet varför just iPhones suger med Gps’n i Turf?
Jag har en IPhone 11 pro å upplever till skillnad från kompisen som har sen samsung s20 att min gps suger, gubben hoppar runt över allt samt när kompisen å jag tar en zon ihop så måste jag flera gånger förflytta mig för att få gubben i rutan(stå still) men i allt annar tlx google maps så är gps kanon.. kan det vara så att Turf är optimerat till android? Tänker lite att det är ju 2022 så borde det kunna fixas isåfall? Hör massa iPhone användare som klagar på detta..
Moru
Posts: 128
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: Varför?

Post by Moru »

Har för mig att iPhones gps är optimerad för bil så den följer gärna vägarna även om den egentligen är utanför. Behöver inte vara turfs fel att det ser bra ut i appar som är gjorda för bil eller väg och inte visar den faktiska gps-platsen. Försök hitta något annat program som kan visa faktisk position och inte korrigerar för vägnät och se om det ger samma resultat som turf-appen.

Hade en gång en gps-app till min android och den gjorde samma sak, så länge den appen var igång så var det helt omöjligt att lämna vägen, den följde vägen tills man var flera hundra meter ifrån en väg, då gav den upp och visade korrekt placering ... eller hoppade över till nästa väg. I turf var det ofta möjligt att ta zoner även om jag var tvungen att stå 20-50 meter vid sidan om zonen för att det skulle fungera.
Turfname is EQ
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Varför?

Post by Maqqan »

iOS har en grej att de låser sig till vägar som Moru säger. Så ligger zonen nära en bilväg kan det ta lite tid för turfgubben att förstå man inte är på vägen. Jag turfare med en iPhone 12 Pro och upplever det dagligen. Oftast brukar det hjälpa att stänga av/aktivera GPSen, då brukar den hoppa rätt. Men ibland är det helkört och man får åka vidare till nästa zon. Tror inte det är något som Turfutvecklarna kan åtgärda utan det är nog Apple som bestämt det ska vara så.
Post Reply

Return to “Allmänt”