Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Moderator: Zonemakers

Post Reply
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by embeoo »

Mellan https://turfgame.com/map/VickerZone och VickeRVire är det en lång tomstäcka.
Det går inte att föreslå här pga att DareToEnter och AnkarSegel är mycket! nära, men det är också en rejäl bergsvägg. Att klättra är inte aktuellt, om det ens går så går det ändå långsammare än den normala vägen via Winterzone.

DareToClimb kanske?
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by deppen »

Finns faktiskt en stig bakom skjulen upp till järnvägsspåren, lite brant men fullt möjligt ta sig upp utan behöva gå runt till Daretoenter.
Finns även en smal trappa från koloniområdet och genom det upp till vägen bakom södersjukhuset, sen följa vägen mot Ankarsegel

Lite överflödigt med en zon där, i mitt tycke.
Förstår inte vad du menar riktigt.
User avatar
deppen
Posts: 98
Joined: 04 Jul 2019 08:11
Country: Sweden

Re: Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by deppen »

Kom just på att Årsta holmar har en stor bäverhydda över 2 m hög , intressant nog för en zon , eller varöfr inte vid berget och liten badplats.
Eller högsta punkten på Årsta holmar där det i närheten byggdes ett tjänskkontor litet hus, på 20 talet för de som jobbade med årsta bron.
LeffeM
Posts: 8
Joined: 13 May 2017 18:47
Country: Sweden

Re: Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by LeffeM »

När vi ändå är i området... På andra sidan viken, omkring utegymmet, saknas en zon. Går ej föreslå pga närheten till Tågbroarna, men det är en viss höjdskillnad där.
utegymzon.png
utegymzon.png (397.01 KiB) Viewed 1897 times
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by embeoo »

deppen wrote: 14 Sep 2022 11:49 Lite överflödigt med en zon där, i mitt tycke.
Förstår inte vad du menar riktigt.
Jag menade som jag skrev att det är en lång tomsträcka längs vattnet. Cyklar man så är det inte aktuellt att klättra.
Om den zonen är överflödig så är vi inne på filosofi. Vilken zon är inte överflödig, egentligen
User avatar
zinkcity
Posts: 35
Joined: 28 Oct 2021 13:18
Country: Sweden

Re: Stockholm - Södermalm - Årstaviken

Post by zinkcity »

Har faktiskt också tänkt att man cyklar rätt länge där utan att stöta på en zon, fullt blås bara...

Iofs samma sak på Långholmens södra sida efter att man tagit LångaSofie men jag antar att det är för nära till Reymers-zonerna....
Attachments
Skärmavbild 2022-11-08 kl. 23.46.09.jpg
Skärmavbild 2022-11-08 kl. 23.46.09.jpg (284.15 KiB) Viewed 1840 times
Turfname : Zinky
Post Reply

Return to “Stockholm”