Zoner storuman/stensele

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

@bUs: Like a boss! eh :)

Bara varit regn idag så inte mycket av en fotosession.. Men zonerna ligger bra iaf :) Återkommer med en edit senare.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

guldpojken 66 wrote:Hej jag och några med mig vill ha några zoner ifrån forsviksdammen och över den tillbaka mot storumanför det är en kanonrunda att cykla, då kan man cykla stensele ned mot forsvik och ta zonen där på rakan för att sedan fara över dammen och ta vägen tillbaka mot stensele/storuman . Jag med flera har lagt några zon-förslag där, eftersom det är en motions sträcka kallad noan-runt så kan det bli populärt. Det behövs fler zoner i utkanten här för alla vill inte harva omkring i centrala delarna av storuman/stensele. Jag turfar inget nästan på vintern men nu när våren kommer så vill jag ut och turfa .

mvh
guldpojken66
Nåja ni fick lite påfyllning nyss. Men jag ska se över läget inom kort.

Dusty; Låter nice. Väntar på feedback angående inför ev flytt av kärleksbron då :-)
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Scorpion »

Trevligt med lite nya zoner. Jag har tittat en del på förslaget som Dusty lämnat, och det är riktigt bra. Det är mycket bra med två vägar så man kan ta en in till Storuman och den andra hem. :D
Redan med de tre zoner vi fått så blev det mycket bättre. Tack för dem.

Men jag har ett förslag på en alternativ rutt längs kanalen, som jag tycker är trevligare än asfaltvägen bredvid industrierna. Lite mindre bilturfvänlig också eftersom det är en gropig grusväg som man måste köra väldigt sakta på om man är rädd om bilen... 8-)

Jag har också gjort en fin(?) karta i paint med ett försök till förklaring.
Det är förslag på 2 zoner som binder ihop den sista biten.

Den finns i länken härunder.
http://www.alfastuds.com/downloads/turfrunda.jpg

Den gula linjen är Dustys förslag och den röda min modifikation av det förslaget.
Jag har ritat in en röd linje i fotona som visar rundans vägsträckning.

Med mitt förslag väver man dessutom in zonen Stonecaves, och nästan zonen veryoldbridge i rutten.

Jag tror att det ska finnas lagda zonförslag på de två platserna från appen.

För övrigt så vore det bra för mig som bor i Stensele om det var fler zoner där. De flesta zonerna ligger ju i Storuman. Det finns en del zonförslag lagda i Stensele.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

Mmm vassego, och tack för förslagen. Ska ta mig en titt inom kort. :)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

Här kommer det nu en > bild < över bron där zonen Kärleksbron ligger. Nu visar det sig att det inte finns två andra broar där och jag vet inte hur jag hade fått för mig det heller :shock: .

Men zonen ligger väldigt bra där och det finns ingen trafik att oroa sig över. På området ligger en återvinningscentral som är öppen kontorstid, det sitter en grind som är låst för biltrafik då centralen är stängd (kväll/natt/helg).

Ser att Scorpion har listat ut den perfekta rundan nu så man slipper timmervägen, då bakas ju StoneCaves och den dryga VeryOldBridge ihop! Perfekt!

Det ligger en skjutbana precis i området där kurvan är efter StoneCaves och fick höra av StarDrive att han lagt ett förslag där med det lustiga namnet "GunSlinger" :)

Tack så mycket iaf för de zoner vi fått, det har gjort våra räder mot varandra (Storuman/Stensele) mer varierande :)
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

Ja det var ju inte mycket till bilbro det så vi behåller Kärleksbron där den ligger då.

3 nya zoner, StonePower vid Stensele Kraftverk, kolla så den inte hamnade på inhängnat område. StoneWiew, enligt förslag. BlueBurger, skapar en slinga i Norra Storuman.

För att lägga zoner söder om Stenselet behöver ni hjälpa till med bilder/nograna beskrivningar igen för här når inte Streetwiew och satellitbilden kunde vart bättre.


God natt :)
Scorpion
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 19:43
Country: Sweden

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Scorpion »

De nya zonerna är bra tillskott. Det har blivit mycket högre aktivitet här nu. :D



Tänkte bara posta 2 bilder på vyn från den zon från min karta http://www.alfastuds.com/downloads/turfrunda.jpg som inte blev godkänd, tänkte att det eventuellt kunde bidra, det är rätt fint där. Passade på att fota där för några dagar sedan när det var vackert väder. :D

Image
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Byggaren »

De nya zonerna är bra tillskott. Det har blivit mycket högre aktivitet här nu
Kul att höra :). Mer aktivitet = mer zoner :-)
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: Zoner storuman/stensele

Post by Dusty »

Den vägen via Kärleksstigen, StoneCaves och nya stoneview är verkligen trafikerad :).


Utöver det utmärkta förslag av Scorpion så tänkte jag testa gränserna för ännu ett zonförslag på en trevlig liten cykelstig, men den här gången i centrala Storuman som skulle kunna komma till användning året om.

Det finns zonförslag där efter stigen och förhoppningsivs mer än 200m ifrån alla tänkbara zoner i närheten.

>Bild på karta och vart cykelstigen börjar<

Google Street view

MERA BILDER IFRÅN STIGEN

1111
222222
3333
44444
5555

-----------------------------------------------------------------------

Det finns en rullskidbana där Storumans olympiska mästare Björn Ferry tränar ibland.
Har lagt ett zonförslag där med namnet "aFerryTrail" :lol: Cykel, rullskidor, rollerblades eller vad det nu kan va tar sig fram där.
Stensele Rullskidbana

Västerbottens enda rullskidbana utan branta backar finns i Stensele. Banan är 3,2 km lång och asfalterad. Här finns även möjlighet att bedriva skytte.
Karta över rullskidbanan

random blog bild på banan
guldpojken66

Re: Zoner storuman/stensele

Post by guldpojken66 »

guldpojken 66 wrote:Hej jag och några med mig vill ha några zoner ifrån forsviksdammen och över den tillbaka mot storumanför det är en kanonrunda att cykla, då kan man cykla stensele ned mot forsvik och ta zonen där på rakan för att sedan fara över dammen och ta vägen tillbaka mot stensele/storuman . Jag med flera har lagt några zon-förslag där, eftersom det är en motions sträcka kallad noan-runt så kan det bli populärt. Det behövs fler zoner i utkanten här för alla vill inte harva omkring i centrala delarna av storuman/stensele. Jag turfar inget nästan på vintern men nu när våren kommer så vill jag ut och turfa .

mvh
guldpojken66
Nåja ni fick lite påfyllning nyss. Men jag ska se över läget inom kort.

Dusty; Låter nice. Väntar på feedback angående inför ev flytt av kärleksbron då :-)
Nu har jag fotat på andra sidan stenselet och ritat zonförslag i varje bild samt skickar en länk till eniro där zonerna är numrerade och döpta så det är bara för dig att jämföra varje bild med punkt på kartan.


http://kartor.eniro.se/m/ngU6o
men hur får jag in bilderna i min post

tror jag löste det alla bilder är tagna ifrån väster till öster.
zonförslagen är markerade med gult.
noan damm
noan sten
rådströms crossing
noanstjärn crossing
noan swamp
noan bridge
churchtrail
noans crossing
boxarn beach


EDIT: editerat av tomtebloss. NoansBridge verkar vara en riktigt bra plats för en zon.
Post Reply

Return to “Västerbotten”