Enköping

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Enköping

Post by Moskeroll »

Hej på Enköpingsturfare, nu har jag tagit över zonläggningen hos er fram till nyår.
Jag har skummat genom tråden men inte tittat genom era kartor med förslag, en ide att uppdatera vad som gått live på era förslag?
Kommunens zonbudgeten är inte jättestor så pärlor prioriteras framför ren utfyllnad. Det kanske finns fina områden som saknar eller endast har få zoner?


Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Jag har ju zoner på gamla kartor som har blivit godkända. Men där det behövs lite zoner är i utkanterna av Enköping lite ute i Haga, Bredsand och Hummelsta skulle behöva någon ny zon. Har lite förslag på platser på dom ställena men har lagt dom via appen denna månaden.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

IMG_1734.JPG
IMG_1734.JPG (183.24 KiB) Viewed 5872 times
IMG_1735.JPG
IMG_1735.JPG (560.36 KiB) Viewed 5872 times
IMG_1740.JPG
IMG_1740.JPG (735.3 KiB) Viewed 5872 times
Har lagt förslag på en zon i appen förut och var ute på promenad idag och så ritade jag ut zonförslaget där jag var och det behövs verkligen en zon där. Detta stället är efter vattnet i Enköping på en spång runt Dyarna mellan zonerna Riverrest och Gröngarnsfågel. Man ser enköpingsån och man får en fin promenad också. Det skulle kanske kunna vara två zoner mellan dom zonerna.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

IMG_1739.JPG
IMG_1739.JPG (721.98 KiB) Viewed 5871 times
IMG_1741.JPG
IMG_1741.JPG (639.5 KiB) Viewed 5871 times
IMG_1742.JPG
IMG_1742.JPG (723.54 KiB) Viewed 5871 times
Såhär ser det ut i zonen som jag la förslag på som jag har min gubbe ståendes i. Som ligger på kanten närmare zonen Gröngarnsfågel. Det skulle vara bra med en zon där för att få ett annat vägval än den vanliga och så är det mer för dom som går som kan behöva zoner.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: RE: Re: Enköping

Post by Moskeroll »

Fridays wrote:
IMG_1739.JPG
IMG_1741.JPG
IMG_1742.JPG
Såhär ser det ut i zonen som jag la förslag på som jag har min gubbe ståendes i. Som ligger på kanten närmare zonen Gröngarnsfågel. Det skulle vara bra med en zon där för att få ett annat vägval än den vanliga och så är det mer för dom som går som kan behöva zoner.
Ser trevligt ut och det kommer att dyka upp någon zon på spången [emoji5]

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Tack för zonen :) Har förslag på en till zon utefter ån närmare Zonen Riverrest men bilder på det förslaget kommer senare.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Tack för zonerna👍🏻 Har mer fina förslag på zoner i ytterkanterna av Enköping.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Enköping

Post by Marrrs »

Hej zonläggare!

På turfölen har det pratats en del om att man borde förbättra zonantalet mot Grillby (etapp ett). Jag tycker även man i förlängningen (etapp två) kan lägga zoner mellan Grillby och Härkeberga. Till Härkeberga finns ett fint pärlband med zoner redan.

Som etapp tre i detta långtidsprojekt kan man utöka med zoner ut till Ekolsund. Jag länkar till en karta nedan med rutter som har minimal till ingen biltrafik.

Jag har även nyss lagt tre zonförslag (finns på kartan) att börja med mot Grillby.

https://drive.google.com/open?id=1nW6Gt ... sp=sharing
8-)
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Enköping

Post by Fridays »

Har lagt förslag på denna zonen i appen flera gånger och gör såhär för att kanske få fram förslaget snart. Detta förslaget ligger på gångvägen ut mot Bredsand om man kommer uppifrån gånsta hållet för det är glest med zoner och jag vet att det är mer än 200m mellan zonerna som redan finns. Finns fler platser efter den gångvägen ut mot gånsta som man kan ha fler zoner på om man flyttar någon zon åt ett annat håll.
Har fler bilder på hur det ser ut där jag har lagt förslaget.
Turf3.png
Turf4.png
turf5.png
Post Reply

Return to “Uppsala”