Huskvarna ! (se över området tack.)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Malaco »

Hej hallå, jag vill bara påpeka att området har vuxit enormt vad gäller turfers och med mindre än 10 zoner runt om så finns det inte så bra rundor att gå osv, samt att det blir väldigt trångt och man stöter på varandra allt för ofta vilket visst kan vara spännande men även tråkigt i längden.
Dom folk jag tipsat om Turf har jag även sagt åt att suggesta zoner vilket dom gjort, och det borde blivit en hel del begärda i områderna runt om Huskvarna så som Egnahem/Stensholm där det inte finns något som binder ihop nån vidare runda utan man får först gå 30min innan man kommer till sin första zon och med lite otur så är den blockad i 30min med, tummen upp? Nej snarare tvärtom.
Sånna här saker gör att ni förlorar aktivitet snabbare än ni får den, jag sprider ordet men om ni inte ser över detta så vet ja inte vad ja tjänar på det.
Jag skulle kunna nämna 20 perfekta zoner här då jag är uppvuxen här och kan området utan o innan.
Hur kan inte "Utsikten" på Egnahem ha en zon t.ex som är en utav de finare platser här?

Over & Out !
MVH Malaco.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Blabert »

Huskvarna kommer att ses över, lite bortglömt i skuggan av Jönköping verkar det som. Ha gärna lite tålamod med oss dock, vi gör detta på vår fritid och ibland varken hinner, orkar eller vill man pyssla med zoner.

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by tomtebloss »

Jag hittade en del förslag som var utlagda. Sen att ha någon zon på utsiktsplats är helt okej, men är inte kul om det är alla zoner som är jobbiga att ta. Egnahem vet jag inte var det är men hoppas jag fått till en zon där?

EDIT: Jag hittar inget förslag där. Är det längst upp vid Månbergsvägen utsikten ligger?

EDIT2: Verkar vara i skogen där stjärnstigen slutar utsikten ligger. Jättesvårt för mig att lägga någon zon bra placerad. Kommer säkerligen få flytta den om jag placerar någon där. Så om ni lägger ett förslag där så lovar jag att lägga ut en zon.
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Malaco »

Härligt med lite svar!
Jag förstår mycket väl att ni gör detta på eran fritid o kan tänka mig att ni inte var riktigt med på att spelet skulle "explodera" såhär. Det kanske e dags att göra någon form utav företag av det? Det finns potential.
Ja vi i Huskvarna e väl lite bortglömda i skuggan som du säger haha, men jag ser att det har dykt upp en hel del nya zoner uppe på berget för dem som bor där vilket e super, o tom vi i de centrala delarna hade redan fått en ny såg ja :)

Posetivt grabbar o tjejer!
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by tomtebloss »

Ni får mer än gärna fota zonerna eller rapportera om de ligger dåligt och så.

Sen blir det tyvärr lite skevt med att vi som inte bor i området lägger ut zoner. Men vi zonutläggare är turfare och många av oss har varit det under en väldigt lång tid. Då blir det lite knasigt om vi skulle lägga zoner i våra egna områden vi turfar i. Många anser nog att vi favoriserar där vi turfar då samt att det blir konstigt om vi skulle ta någon medalj på grund av det.

Men som sagt, det är ni turfare ute på fältet som kan förhöja upplevelsen för alla genom att lägga riktigt bra förslag på zoner. Sen är det självklart bra om ni säger till om aktiviteten som ni gjort.
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Malaco »

Så hög aktivitet som det varit i Huskvarna idag tror ja aldrig det varit innan, så bara genom o slänga på dessa zoner så har ni förmodligen ett antal nya spelare inom dagarna med :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Wallen »

Tackar för zonerna. Rapport skriven och det är mycket riktigt en hel del aktivitet i dessa zoner och glädjande nog så verkar valborgsfirande turfare äntligen kommit igång inne i Jönköping också :)
Malaco
Posts: 12
Joined: 27 Apr 2012 07:39
Country: Sweden

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Malaco »

Min önskan skulle vara att genom ett par zoner binda ihop Huskvarna med en väg upp till "Egnahem" samt en väg ifrån Stensholm ner igen eller upp om man vill det då beroende på hur man går haha. :)
Även från Huskvarna till Rosenlund tycker ja det fattas lite zoner, gärna inte bara utmed Vättern utan också kanske där busslinje 1 går alltså Österängen etc.
Vi har otrolig aktivitet o jag tror att detta skulle uppmuntra de flesta!
Kanske inte ni JKPG bor, men jag vet att även en del av er tittar förbi ibland och då våra det trevligt ifall man har ett "bälte" med zoner så att man kan planera sin rutt.
Förlåt om jag klagar, men se det som kritik vettja det mår man alltid bra av !

Ha det . :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Toubkal »

Den andra (norra) pirarmen i småbåtshamnen i Huskvarna kunde gärna få en egen zon. Närmare 1000 meter från zonen vid södra pirarmen om man inte vill simma... Annars kanske befintlig zon kunde utökas så den täcker båda pirarmarna, som vid småbåtshamnen i Domsand.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Huskvarna ! (se över området tack.)

Post by Toubkal »

Kan zonen vid inloppet till Domsands småbåtshamn tas från både norra och södra piren så kunde väl samma få gälla båda pirarna vid Huskvarna småbåtshamn. Kanske utöka zonen lite norrut så den täcker norra piren där fyren står också?
Post Reply

Return to “Jönköping”