Arjeplog

Moderator: Zonemakers

R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Försöker men det är ingen fler som verkar ha nappat så långt. Ska upp med några till och sen är det bara att vänta och se.

Vi har som sagt var Sveriges tredje största kommun och det finns fler ställen än centrala Arjeplog att lägga zoner vid. Jäkkvik är en ort som ligger ca 6 mil nordväst om Arjeplog; tror jag har lagt zonförslag där tidigare men här kommer de på karta om de inte finns sen tidigare. Det första förslaget ligger efter vattnet, det andra förslag längst uppe på Jäkkviksbacken som har landets längsta släplift så det är en bra bit upp till platsen. Själv är ju dock önskan störst att få en zon i Jutis som gissningsvis skulle bli kommuns mest välbesökta zon ;)

Förstår om ni inte vill ösa zoner över kommunen men man måste ju försöka :)
Zonförslag 1 inzomat3.png
Zonförslag 1 inzomat3.png (250.53 KiB) Viewed 6719 times
Zonförslag 1 Jäkkvik2.png
Zonförslag 1 Jäkkvik2.png (246.05 KiB) Viewed 6719 times
Zonförslag 2 Jäkkviksbacken2.png
Zonförslag 2 Jäkkviksbacken2.png (239.23 KiB) Viewed 6718 times
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

Kan inte bli mer än en enstaka zon på såna ställen (jäkkvik).
Är annorlunda om det finns folk som bor där och vill börja turfa lite.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Så klart; en zon är mycket bättre än ingen zon :) Är en relativt stor andel norskar och turister som vistas här i fjällen både under sommar och vinter så man vet ju aldrig; zonerna kan bli uppskattade. Även om skidbackszonerna verkar vara rätt klent besökta, tror jag är den enda som gått upp till toppen av den som ligger i Arvidsjaur under tiden zonen funnits.

Kan ju avslöja att kommunens enda riktigt aktiva turfare bor i Jutis så vi har faktiskt en större andel aktiva turfare än Arjeplog :)

Jäkkvik och Skidbacken ligger på andra sidan berget som syns på bilden; ca 20 kilometer att cykla från orten där jag bor så det är en fin tur.
Jäkkvik.jpg
Jäkkvik.jpg (81.45 KiB) Viewed 6701 times
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Jutis

Post by R@W »

Nu har jag snart gnällt i många år! Kan vi inte få en zon till Jutis? Med 0 pph zoner borde det ju inte spela någon roll!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Jutis

Post by Byggaren »

R@W wrote:Nu har jag snart gnällt i många år! Kan vi inte få en zon till Jutis? Med 0 pph zoner borde det ju inte spela någon roll!
Ja nu har du nog f-n gnällt tillräckligt länge !
Det och tillsammans med lite mer generös zonströsslar policy gör att jag beviljar 3 zoner i dina "hemtrakter".
Polcirkeln, vid Polcirkelns camping (ev blir det namnbyte till PolcirkelnVäst eller så för jag tror det finns en polcirkelnÖst nämligen...).
JäkkvikZone, enligt förslag vid den lilla udden där väg 95 går vid Hornavans västligaste strand.
JutisZone, Vid ditt kära Jutis, kartan är otroligt dålig här så jag har gått på ett av dina förslag och försökt justera den till att passa in på den röjda ytan vid infarten, hoppas du är tjenis med dom som bor där då ;)

Visar det sig att du får med grannar, familj mm så kan det kanske tom bli tillökning så småningom :)

Tacksam för feedback på zonernas placering :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Zonen i Jutis funkar utmärkt, tusen tack! :) Den ligger utmed byastugan i Jutis så placeringen stör ingen. Jäkkvik zonen och zonen utmed Camppolcirkeln ser också ut att funka utmärkt utifrån vad jag sett när jag varit på plats.
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Arjeplog

Post by Byggaren »

R@W wrote:Zonen i Jutis funkar utmärkt, tusen tack! :) Den ligger utmed byastugan i Jutis så placeringen stör ingen. Jäkkvik zonen och zonen utmed Camppolcirkeln ser också ut att funka utmärkt utifrån vad jag sett när jag varit på plats.
ok, kul att höra :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

OJBRANDT verkar ha ökar ha börjat turfa på i Arjeplog! Ett par zoner till för att öka själva området som man kan turfa på skulle inte vara så dumt! Särskilt på skidbacken Galtis och Öberget skulle vara välkommet!

Jutizzone har ca 65 besök sen den dök upp!
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by Dacop »

R@W wrote:OJBRANDT verkar ha ökar ha börjat turfa på i Arjeplog! Ett par zoner till för att öka själva området som man kan turfa på skulle inte vara så dumt! Särskilt på skidbacken Galtis och Öberget skulle vara välkommet!

Jutizzone har ca 65 besök sen den dök upp!
Aktiviteten i Arjeplog är uppmärksammad, lade en ny zon där nyligen och fler är att vänta om det inte somnar till alldeles. Tackar för förslagen, finns dessa lagda via appen också?
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Arjeplog

Post by R@W »

Öberget utmed hotell Silverhatten finns sen tidigare och nu finns förslag för toppen och nedanför skidbacklen Galtis samt Rapatjärn på vägen dit!
Post Reply

Return to “Norrbotten”