Tingsryd

Moderator: Zonemakers

User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Tingsryd

Post by Zontjuven »

Jag är grymt besviken på mina nya sockar jag fick..... ville ju ha ett par bruna ju!!
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by Dacop »

Jag är medveten om att jag petar i småsaker men ville trots det visa Mika att det finns fler som håller med. Personligen är jag nöjd både med fysiska klappar och mina turfklappar.
Zontjuven wrote:Jag är grymt besviken på mina nya sockar jag fick..... ville ju ha ett par bruna ju!!
Men du är ändå glad att du fick sockar, gladare än om samma sockar hade hamnat hos barfota-Ernst... ;)

God Jul till er alla!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Newyn
Posts: 50
Joined: 06 Oct 2012 12:02
Country: Sweden
Location: SouthAllen

Re: Tingsryd

Post by Newyn »

Missad helt det där med turfklappar. Såg en notify om det i mobilen, men sen inget som tydde på att något hände när jag turfade mig ifrån Växjö och hem till familjen ute i obygden. Var borde man ha funnits för att få dem?

Någon som kan tänka sig att förklara hur det gick till?
Image
User avatar
turfing
Posts: 122
Joined: 17 Sep 2012 20:58
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by turfing »

En massa? nya zoner kl 12 på julafton. Vi fick 3 i Linköping (Totempålen i Lambohov), fungerar inte att länka pga en annan zon med samma namn men den ligger mellan LamboRun och LamboCross, Tvätten och Irrblosset. Så julklapparna finns kvar att hämta.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Tingsryd

Post by Spix »

Newyn wrote:Missad helt det där med turfklappar. Såg en notify om det i mobilen, men sen inget som tydde på att något hände när jag turfade mig ifrån Växjö och hem till familjen ute i obygden. Var borde man ha funnits för att få dem?

Någon som kan tänka sig att förklara hur det gick till?
Det blev en viss fördröjning från att zonerna släpptes vid 12.00 tills de dök upp i appen. Plustecknen som indikerade nya zoner syntes, men zonerna förblev osynliga i ca en halvtimme innan även de dök upp. Varför det blev så vet jag inte.

Kronoberg fick följande jul-zoner:
BirdNest (Växjö)
RedBridgeView (Växjö)
OxSquare (Älmhult)
LjungPlaza (Ljungby)
StoneInaZone (Alvesta)
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by AceIsAngry79 »

Spix wrote:
Newyn wrote:Missad helt det där med turfklappar. Såg en notify om det i mobilen, men sen inget som tydde på att något hände när jag turfade mig ifrån Växjö och hem till familjen ute i obygden. Var borde man ha funnits för att få dem?

Någon som kan tänka sig att förklara hur det gick till?
Det blev en viss fördröjning från att zonerna släpptes vid 12.00 tills de dök upp i appen. Plustecknen som indikerade nya zoner syntes, men zonerna förblev osynliga i ca en halvtimme innan även de dök upp. Varför det blev så vet jag inte.

Kronoberg fick följande jul-zoner:
BirdNest (Växjö)
RedBridgeView (Växjö)
OxSquare (Älmhult)
LjungPlaza (Ljungby)
StoneInaZone (Alvesta)
Men Tingsryd förblir oförändrad :-(
Image
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by AceIsAngry79 »

Stort Tack från oss som Turfar i Tingsryd.

AceIsAngry79 Mika Rockyn333
Image
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by wanwa »

.
Last edited by wanwa on 16 Mar 2014 17:11, edited 1 time in total.
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by AceIsAngry79 »

wanwa wrote:
AceIsAngry79 wrote:Stort Tack från oss som Turfar i Tingsryd.

AceIsAngry79 Mika Rockyn333
Sorry för OT - men jag känner att jag som fellow turfer måste berömma er för erat idoga turfande i er lilla ort. Kul att ni inte verkar ge er. Ni måste ju liksom ha braaa många takes per skalle på varje zon!? Häftigt!

511 takes på Tingpark och 487 på ThingHotel... Starka papper!

Att jämföra lite:
ThingHotel (2012-05-27) ---> 487 takeovers
Idrottspark (2010-10-01) ---> 535 takeovers

Jag bara tog Idrottsparken i Norrköping på "ren slump"... det finns säkerligen ännu tydligare och bättre exempel på hur bra ni i Tingsryd gnetar på.
Kul att se - grymt av er!

Keep it up / Ha det gott! :P
Tack så himla mycket.

Vi ska fortsätta kämpa .

Roligt att andra utifrån ser oss :-)

Ni är Varmt Välkomna.
Image
AceIsAngry79
Posts: 112
Joined: 11 May 2012 07:50
Country: Sweden

Re: Tingsryd

Post by AceIsAngry79 »

Hejsan.

Jag skulle vilja att ni upperksamma Sveriges och Nordeuropas enda milebana för tävlingsverksamhet.
Tingsryd travbana. Ni vill ju gärna att zonerna ska ligga på platser som är lite speciella med.

Tingsryd travbana, travbana i Tingsryd, är Sveriges och Nordeuropas enda milebana för tävlingsverksamhet. [1] Banan mäter 1 mile, 1 609 meter, runt om. Banan är byggd för världsrekordfart och har den amerikanska travbanan Meadowlands Racetracks som förebild. En milebana har längre och vidare kurvor än en vanlig bana. Detta är en av orsakerna till att det går fortare på en milebana och många världsrekord sätts på dessa banor. Sveriges övriga travbanor är 1 000 meter eller 800 meter runt om. Travbanan är landets yngsta och invigdes 2003.
Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tingsryd_travbana

https://www.dropbox.com/s/uffm59pa7tk4g ... 20trav.jpg Det ligger lite vid sidan om entrén. Vill du ha en bild på hur det ser ut där så säg gärna till mig Tomtebloss.

MVH

Ace
Image
Post Reply

Return to “Kronoberg”