Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Post Reply
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Nya turfare! - Presentationstråden

Post by erikd »

Nu tycker jag att Turf har börjat kommit igång på allvar och fler och fler spelsugna ansluter för varje dag som går. Här på forumet märks också den ökande aktiviteten. Många känner nog till varann ganska bra vid det här laget (kanske speciellt de som hänger i Google Talk-chatten), men säkerligen finns det också folk som inte gjort sig till känna (även nytillkomna) och som är lite nyfikna på de andra spelarna! :roll:

Här får en liten chans att presentera er och möjligheten att berätta lite om vad ni har för förväntningar på Turf! :)




I'll start!
Jag heter Erik som ni kanske kan gissa och kommer ursprungligen från Gotland, men bor nu i centrala Stockholm. Här pluggar jag till ingenjör på KTH och har av naturliga skäl också ett hyfsat stort teknikintresse. Köpte min första Android-lur, Galaxy S, nu i somras och anslöt faktiskt ganska omgående till Turf-betan. Lyckades i den tidiga, ringa konkurrensen knipa en silvermedalj som ni kan se här i signaturen och fler skall det minsann bli. Har inga direkta planer på att orka hålla mig i poäng-toppligan varje månad, utan tar spelandet lite som det kommer. Hoppas dock som sagt på att skörda lite roliga medaljer.
Jag tycker Turf är ett grymt spel med stor potential och vill absolut hjälpa det att växa. Tvekar inte en sekund på att det om någon/några månader har mängder av spelare över hela landet som dagligen fajtas om att få behålla sina zoner :) Som spelet utvecklats på senare tid kommer det nog vid det laget dessutom finnas en massa nya funktioner! Förhoppningsvis har dessutom vårt lilla community växt sig större med folk som även vågar ta kontakt med varandra ute på stan och snacka allt som har med Turf att göra ;)
Jag lär synas lite här och var på forumet, så bara att hojta till om det är något ni undrar över! Tack för mig!


(Ps. jag har ingen del i utveckligen, hjälper bara genom att tycka till om saker lite här och var ;) )
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Drassen »

Grymt initiativ, ja hakar på även om ja inte e lika begåvad me orden:)

Ja heter Andreas och utvecklar Turf i Samarbete med Simon, Vet inte om ja skrivit de nån annanstans men vi började tänka på Turf för typ 2-3 år sen..problemet då var att telefonerna hade inte gps och det fanns inget operativsystem som liksom var tillräckligt spritt då...vi funderade på symbian på den tiden och triangulering mellan mobilmaster...men de gick liksom inte som ni kanske förstår så vi la de på is...men sen kom iphone...vilket ja aldrig ägt men de beredde väg för ett helt nytt sätt att tänka angående appar.
Nått år senare kom android på lite större bredd och då investerade vi i en htc hero som mobil att testutveckla på och det gick över förväntan att få till en app...men det var långt kvar till pre-beta såklart, och under utvecklingstiden har det kontinuerligt hänt MASSOR med spännande saker i androidoperativet som vi fått implementera.
Hmm... å sen släppte vi en pre beta efter några månader av utvecklande. I pre-betan var man tvungen att maila in och anmäla sig för att få testa och det var framför allt användare från swedroid som hjälpte oss att rapportera oändligt med buggar:)
Därefter släppte vi open-beta nu i augusti 2010...och nu i mitten av september har vi ca 5000(!!!) tagna zoner och detta på "bara" 800 nedladdningar av turf...så vi måste nog hitta bättre sätt att marknadsföra oss samtidigt som Turf har en lång väg kvar att utvecklas spelmässigt...Vi har tagit in välbehövda förmågor i utvecklarlagetöver tiden.
Jag kan inte nog understryka hur mycket vårt kära turf-community har hjälpt oss i utvecklingen...jag kan inte lista allt här men medaljer, rankings, zoner, vinst-sponsring...allt har vi er att tacka för :D

Ja juste...ja jobbar med helikoptrar i linköping till vardags men e i stockholm nästan varje helg.

En annan kul grej att berätta är att när vi släppte turf betan så fick vi hålla tillbaks oss för att inte ta en massa zoner och därmed vinna vårt eget spel...men nu bara 3 månader senare så är det heeeelt omöjligt att komma top 10 ens när man försäker sitt bästa...säger kanske en del om hur snabbt spelet utvecklats...de gillar ja som fan, och vi försöker möta behovet av kodande så bra vi kan:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by simonarvestrand »

Dags för mig att presentera mig lite.

Börjar med en liten allmän del.
Simon heter jag född i götet uppväxt i Skaraborg men bor sen ca 2 år sedan i Östergötland
några mil i från linköping.
Jobbar som Plc/Cicode Programmerare.

Ramlade in på turf av en liten slump nån vecka efter openbetan släpptes. är ganska frekvent swedroidare och hittade länken där.
Reser väldigt mycket i jobbet iallafall 2,5 vecka till då jag byter företag men detta har iallafall gjort att jag fått
en medalj iallafall är stolt över min Pentacity.
Jag spelar inte så enormt mycket eftersom jag har ett par mil till stan och det är ju där zonerna finns.

För en liten tid sedan ramlade jag in i utvecklingsteamet så jag försöker komma med tankar och ideér och placerar ut zoner runt om i sverige vilket jag tycker är riktigt kul och utmanande. dock har detta gjort att jag inte vågar ta zoner de kommer ju se ut som jag sätter ut dom till min fördel :P

Jag är väldigt ofta inne här på forumet och besvarar alla frågor som jag kan besvara.
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by eddyueue »

Tjoho. Edward Ueue heter jag (ok, inte efternamnet...) och bor på Kungsholmen, Stockholm. Pluggar ekonomi och IT på Stockholms Universitet. Det innebär att jag håller till på data- och systemvetenskapliga institutionen i Kista på höstarna och på företagsekonomiska institutet (universitetet) på vårarna.

Började turfa i pre-betan men missade en hel del pga att jag gjorde en typo när jag skrev min mail-adress :) Kom hur som helst in till slut och klättrade rätt bra på toplistan. När sedan erikd gjorde uttalandet "jag ska vinna" bestämde jag mig för att erikd inte skulle vinna :lol:

Turf kom lägligt för mig i och med mitt intresse att åka inlines. Jag ville åka men hade inga direkt platser att åka till - Turf blev räddaren i nöden! Lyckades komma överst i juli och augusti.

Mitt tips till nya turfare är att hålla sina grannar på god fot, som i alla andra spel man spelar med/mot just "grannar" ;) Övermodighet slår oftast tillbaka, även om vi inte slåss fysiskt i Turf!
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Jojje »

Jag får väl hänga med och presentera mig jag också då. Joacim heter jag och går andra året på gymnasiet. Det är mitt femte år på gymnasiet nu eftersom jag bytt och haft mig, men nu har jag valt rätt hoppas jag.

Sättet jag hittade turf på är faktiskt lite märkligt, jag satt nämligen hemma och hade inge vidare mycket för mig, så sökte på market efter nå roliga program. Så efter ett tag sökte jag på 'Sundsvall' och endast ett program dök upp och de va Turf! (Eftersom det stod i infon till programmet att det fanns teasers-zoner i några städer, varav en i Sundsvall. Men det är borta nu.)

Eftersom jag gillar utmaningar och älskar att cykla så blev jag fäst vid turf. Smått tråkigt bara att man är nästan själv i Sundsvall för tillfället. Men skulle ni komma hit och bli omcyklad av nån idiot som verkar ha hur bråttom som helst så är det bara jag som ska ta zonen före er. ;)
Bara en zon till
almdudler
Posts: 5
Joined: 20 Sep 2010 23:32
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by almdudler »

God morgon!

Almdudler heter jag i detta forumet, mitt riktiga namn kan du få reda på om du springer på mig i Göteborg!
Pluggar Mastern: Production Engineering på Chalmers och ramlade in här pga Swedroid som många andra men det var i förrgår då jag bestämde mig för att testa då jag ville ha en liten utmaning och ett mål med mitt cyklande!

Hmm lite tom på ord just nu så det får räcka...

:)
Rodgery
Posts: 20
Joined: 16 Sep 2010 14:48

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Rodgery »

Nufårevanog, nuere dags för mig att presentera mig!

Hejsan, jag heter Oskar och är barndomsvän till Andreas och Simon. Har hört om Turf idéen sen den kläcktes mer eller mindre.. Har nyligen på gamla dar gett mig in i systemutveckling och går nu i Simons spår och lär mig java. Ska nu ut på praktik (såerenån som har en juniordeveloper tjänst att göra av med så kan man skicka mig ett mail! :roll: ).
Bor i hammarbyhöjden som Tomtebloss vet men flyttar snart in och ska turfa i vasastan.
Tog ett tag, och lite fysiska hot, för mig att få ändan ur vagnen och skaffa turf, även om jag haft android telefon ett tag nu. Så småningom ska jag sätta mig in i utveckling för Android och kanske även iphone.
Har petat in en liten fot i utvecklingsteamet (ingen utveckling eller heller ära får jag dock ta på mig!) och hjälper till lite med spelkoncept och idéer.

Gällande turf så älskar jag den lilla upptäckardelen som finns i spelet. Är nyfiken i själen och har redan "sett" flera platser som jag annars bara gått förbi utan att tänka på. Sen älskar jag att ha mål med mina utflykter. Och vad är ett bättre mål än en gul zon i ett område du aldrig varit i? För övrigt har jag väl aldrig tänkt tanken på att åka till Södertälje över en lördag, men nu så känns det som nått intressant och kul ;)

Har oftast med mig min turfhund Devil på mina äventyr. Så om ni ser en förvirrad kille med en livsfarlig mördarpudel som står lite för avslappnat mitt på en gräsmatta nånstans hållandes en telefon så kom gärna fram och hälsa!
En HTC Hero och en pudel vid namn Devil hjälper mig att ta zoner, jag borde heta Fantomen!
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Simon »

Hallå! Mitt namn e Simon och jag utvecklar Android klienten till Turf. Annars jobbar jag som konsult o inriktar mig på Android och iPhone utveckling (praktiskt :)). Är 26 år o påbörjade jobbmarknaden när ja var 23 på ett mobilspelsföretag så jag kände att jag ville o kunde ta på mig det här projektet, men framförallt för att ja gilla idén som fan o faktiskt saknade spelet på marknaden så vi va ju tvugna o få ut det så vi kan börja spela :).

Andreas har redan nämnt de flesta milstenar för Turf så tänkter väl inte säga så mycke där, men vi hoppas verkligen att spelet utvecklar sig i samma takt (eller snabbare) så det blir roligare action på kartan, det e ju ändå ni som gör spelet kul!

Game on!

O såklart tack som fan för alla som lagt ut zoner som o alla som hjälpt till på alla fronter.
/S
Image
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by iostream »

Hej, jag heter Timmy och är en helt vanlig dödlig. Har haft appen installerad i min Wildfire några månader, men det var först i morse som jag tog min första zon (Solbrygga vid Årstadal, samtidigt som det började regna, ironiskt)! Nu har jag rejäl träningsvärk efter fyra timmars powerwalking eftersom jag inte lämnat huset de senaste månaderna ;)

Blev ganska beroende direkt och sade flera gånger när det regnade som mest att "nu ger jag mig ... men DEN zonen kan jag ta på vägen, för den är ganska nära". Är dock rätt sur för tillfället eftersom folk har snott mina zoner. Jag anser att man ska vara snäll mot nybörjare :roll:

Förutom detta pysslar jag främst med webbutveckling, med PHP självfallet, samt fotografering, trolleri och allt möjligt roligt. Funderar på att lära mig åka inlines också...

Om ni stöter på mig på stan så visar jag ett korttrick! :)
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Zkeeter66 »

Jaha, då är det väl min tur då..... :o
förnamn Owe
ålder 44
ort S-vall
I övrigt allmänt lönnfet och teknikintreserad och snål...
Fram till för ca 1.5 månad sedan så har en mobil varit en sak som har varit så liten det går och som jag har kunnat ringa/sms/fota/lyssna på radio och annan musik med.
Visst har man kollat på android/Ifhone, men vilka dasslock och till vilken kostnad sen! :o
Men så kom SE minipro... Och jag blev nyfiken, köpte en och blev till en början besviken. Men efter ett tag så insåg jag vilka möjligheter en android kan ge om man använder den efter sina egna krav...
Nog om det! Hittade turf innan 2.1 och insåg att det här kan vara roligt och när uppdateringen till SE nu har rullat ut så måste det så klart provas! Och där är jag nu...
Man kanske inte blir en elitjägare, men det är helt klart en anledning till att se till att få fart på döfläsket igen...
(För ca 5 år och ca 20 kilo sedan så tränade jag 5 dar i veckan och deltog i dom flesta stora motionslopp i Sverige) :roll:
Kan intyga att trots bil så tog 12 zoner på 2 timmar ut sin rätt rent fysiskt.. Blev lite onödigt promenerande innan man hittade lättaste vägen fram om man uttrycker sig milt..

Nerven i spelet känns rätt. Vill man spela ett snabbt spel och överta zoner snabbt så håller man sig i centrum. gillar man utmaningar så får man leta fram dom som ligger i motlut eller lite "eljest".. :lol:
Träffade redan dag ett på en annan turfare så där lite i förbifarten, och det är det som för mig ger den extra krydda i spelet. vad vet man, man kanske får vänner/ovänner för livet.. ;)
Vi kommer nog att ses där ute, så om du ser en flåsande "gubbe" med en lagom less Jack Russel i släptåg i någon motlut så stanna och säg hej vet jag!
Post Reply

Return to “Allmänt”