Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Velocipedryttaren »

Bilder lägger fler och fler upp på instagram och taggar #turfgame och ort man är i :-)
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Välkommen limmet och sabaku. Som jag skrev i chatten kul med mer action i Scotland. Spread the word!
Running the third-party project https://turfbridge.com
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Sozu »

Namn: Emil
Ålder: 23 år
Bor: Luleå

Hur jag fann Turf:
Hittade Turf igår, aldrig förut hört talas om det. Hittade via Instagram (sällan jag besöker det, men brukar kolla vad folk lägger upp i taggen #luleå lite då och då), så såg jag en bild från Turf där någon hade tagit över kyrkan på Turf, så jag blev nyfiken och laddade ner appen och testade.

Om mig:
Gått media på gymnasiet, men inte studerat vidare på högre nivå då intresset avtagit en aning och inget jag riktigt brinner för (hållit på en hel del med fotografering, fotomanipulation och videoredigering - visual fx och rörlig grafik).
Senaste två åren har jag haft styrketräning mer i fokus, något som jag började för lite mer än två år sedan och fastnat för det.
Varit arbetssökande i ett par år medans jag försökt fundera vad jag ska studera vidare till.
Haft lite ströjobb de senaste åren, men endast temporära jobb (ett jobb med att verifiera deklarationer åt skatteverket och ett annat där jag räknade röster efter valet).
Nu vid behovsanställd på en matvaruaffär.
Studera vidare känner jag för helt enkelt, men osäker riktigt vad jag ska satsa på. Funderingarna ligger på IT just nu.

Nu håller det nästan på bli wall-of-text så avslutar texten där.
Image
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Välkommen!
Running the third-party project https://turfbridge.com
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by HappyF »

Vakentimmar wrote:Hej alla turfare. Mitt namn är Oskar och jag började turfa för två veckor sen ungefär. Har helt fastnat i det och trots kyligt och blåsigt väder (och miljarder millimeter regn) så är det fantastiskt kul. Det är väl mest Göteborg/Mölndal med omnejd som kommer få dras med mig. I övrigt jobbar jag inom vården och ogillar egentligen teknik. Just när jag skulle dra ned på mobilanvändandet än mer så visade en person mig turf, så då var det kört med det där. :D
Anyway, väl mött ute på gator och i skog :)
Välkommen till turf. Hoppas vi möts i verkliga livet också. Om du har Facebook är du välkommen till grupperna Turf Göteborg och Turf Västra Götaland.

Vi i Göteborg brukar också träffas första onsdagen efter omgångsstart på en turffika. Du är varmt välkommen dit. Håll utkik på Facebook eller i chatten.

Ha skoj i ditt turfande.

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk
Vakentimmar
Posts: 13
Joined: 26 Dec 2014 17:31
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Vakentimmar »

Vet inte riktigt varför mitt konto togs bort, men nu är jag tillbaka igen i alla fall :)
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Vakentimmar wrote:Vet inte riktigt varför mitt konto togs bort, men nu är jag tillbaka igen i alla fall :)
Ditt konto kanske råkade åka med i städningen när forumet varit belamrat med spam av flera nya användare. Bara en gissning.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Vakentimmar
Posts: 13
Joined: 26 Dec 2014 17:31
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Vakentimmar »

DIProgan wrote:
Vakentimmar wrote:Vet inte riktigt varför mitt konto togs bort, men nu är jag tillbaka igen i alla fall :)
Ditt konto kanske råkade åka med i städningen när forumet varit belamrat med spam av flera nya användare. Bara en gissning.
Ah, det visste jag inte, låter som en trolig förklaring :)
worlddominatio
Posts: 2
Joined: 13 Jan 2015 08:22
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by worlddominatio »

Hej!

Tänkte introducera mig, började turfa den 5:e Januari och är förvånad att jag inte upptäckt detta fenomen förrän nu då jag generellt både har koll på appar och träningstrender. Började mest för att testa på hur det fungerade men sen råkade det vara ganska låg aktivitet här i kronoberg denna månad så jag steg snabbt på regionslistan och hade en jobbig duell med sus som körde för seger, men efter att ha tappat hoppet ett par gånger tog jag mig förbi och det verkade som jag skulle gå mot seger. Men då drog Grandpa igång med dagtidsturfande mitt i veckorna vilket gjorde mig mycket nervös då han närmade sig med stormsteg och jag har varit ute flera långa rundor i skitväder mot min vilja för att jag helt enkelt inte kan leva med en förlust när jag väl bestämt mig. Jag var dessutom kaxig i chatten direkt när jag började så det fanns liksom ingen återvändo :)

Så det har varit en tät kamp under lång tid men efter helgens vansinnesturfande så verkar det som att jag nog ska kunna ro detta i land, det hade varit väldigt atrevligt att starta sin turfkarriär med en regionsmedalj (även om det verkar vara en "lätt" månad). Jag har dessutom tappat 2 julekilon och det tackar jag mina konkurrenter för :)
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by captHaddock »

Halloj!

Testar forumet turf-formuet via denna tråd. Heter Marcus och går under nicket captHaddock. Jag laddade ner appen i december och satsade rejält med mina mått mätt i januari. Jag kom upp i ca 165 000p vilket räckte till en 20:de plats i Stockholm. Det kommer bli betydligt lugnare denna månad och mer jakt på unika zoner än poäng. Ni kommer stöta på mig en hel del i söderort och mitt inne i stan där jag jobbar.
I det absoluta närområdet, Fruängen, har jag gått riktigt hårt åt zonerna och jag hoppas ingen har blivit allt för sur över konkurrensen den senaste månaden ;) .

Jag blandar gåturf i innerstan med cykelturf i söderort. Dock har jag bara en rasslig gammal 1 växlad Cresent att rulla runt på så det var ganska tungt några dagar i januari. Men bra träning antar jag och cykeln höll mirakulöst månaden ut utan gå sönder :roll: .

Turf har redan givit mig mycket, mycket mer motion än normalt (normalt = obefintlig motion...) så enorm cred till skaparna av appen och TheLinkan som tipsade mig om Turf!

Kämpa på alla, varje zon räknas!
// Marcus
Post Reply

Return to “Allmänt”