Nya turfare! - Presentationstråden

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

Sephyra
Posts: 1
Joined: 20 May 2014 16:26
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Sephyra »

Hej!
Jenny heter jag och är 27 år, bor i Göteborg och började med Turf för snart 2 veckor sen =) Fick höra om detta spelet via en kompis kompis ( krångligt värre) och när jag såg att första zonen var på mitt jobb så kunde jag inte låta bli att fortsätta. Är helt såld för Turf ^^ Jag har mest Turfat med bilen då jag kör mycket bil, men tanken är att börja ta cykeln till jobbet och turfa på vägen dit och hem om jag har möjlighet. =)
Annars så spenderar jag min mesta Turftid med att försvara Horsepoint i Askim mot South ^^ (Då den zonen finns på mitt jobb ser jag den som min :D )
Om ni susar förbi är det bara att hälsa ^_^
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Välkommen :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
DNAGoa
Posts: 1
Joined: 06 Jun 2014 21:36
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DNAGoa »

Peter var namnet och är 30 år även jag är från Göteborg och tycker det där med Turf är galet roligt då jag älskar att röra på mig och alltid roligare att ha något att göra än bara ta en promenad.

Precis som det flesta som skriver här är det någon kompis som har tipsat så var det även för mig. Började självklart med att ta hela Göteborg Centrum ... och det är mina Zoner :P

Heter DNAGoa i spelet och det är bara säga " Hej " till mig om jag går eller cyklar för att leta efter Unika zoner.

Ha det så galet trevligt och glöm inte att " Turfa är inte ett spel ... det är en livsstil! "
/ Peter
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Changrila »

Mopskillen wrote:Heter Björn,snart 49 höstar ung.Spelat i en vecka nu och är redan fast i Turf träsket :D
Bor på Södermalm och Turfa med jycken på mina kvälls promenader,men blir nog en cykel ganska snart,så man kan klättra mot toppen :lol:
Titta så fint, här fanns ju en presentation av dig också ;) (Jag kan inte låta bli att vara nyfiken på de som turfar med hund och har sett dig på turfkartan flertalet gånger) Välkommen!
Drini
Posts: 10
Joined: 17 Aug 2014 10:58
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by Drini »

Heter Daniel och är en 24-årig som studerar data och systemvetenskap på DSV i Kista. Nu under sommarledigheten hittade en turf-affisch på Tidö-lindö i Västerås (ett ställe utan zoner =p) under förra omgången och har blivit helt såld:)

Har en hund jag brukar promenera en hel del med och har pendlat med cykel till skolan,men det känns som både jag och hunden kommer röra på oss mycket mer :D

Kommer egentligen tillhöra Stockholm men änsålänge har Västmanland fått dras med mig=p
User avatar
GaryGrape
Posts: 23
Joined: 09 Sep 2014 13:54
Country: Finland
Location: Vasa, Finland

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by GaryGrape »

Jag antar att jag borde presentera mig. Henrik heter jag irl, har en bror som är aktiv i Uppsala. Det är hans fel att jag började turfa... ;) Jag är främst aktiv på Finlands västkust, närmare bestämt i Vasa med omnejd. Men jag antar att det kommer att bli aktuellt att ta ett antal zoner på Åland så småningom. Samt på vägen dit, förstås...och så blir det nog aktuellt med besök till släkt på andra orter i både Sverige och Finland.
GaryGrape

Basist Hilastherion, Northern Flame
Lajvare Eloria
Rushfan TNMS

"Do I feel lucky? Well, do you, punk?"
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by DIProgan »

Hej hopp Gary :)
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by bocklingen »

Tjo bro!
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
User avatar
limmet89
Posts: 3
Joined: 24 Sep 2014 21:59
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by limmet89 »

Tjo Limmet kallas jag och bor i Karlstad.
Upptäckte Turf av en slump genom google play store, tyckte det såg intressant ut,
testade och sen var man fast.
Turf är väl egentligen bara något för mig som är ivägen för annan träning, men det är så beroendeframkallande på något vis så att jag inte kan låta bli.. :lol:
Det sätter ju igång tävlingsinstinkten, tänkte försöka mig på topp 10 i Värmland nu min första månad..;)

Men perfekt sätt att upptäcka nya ställen och att utforksa Karlstad som jag då precis har flyttat till:)
Bara att hälsa om ni ser mig ute, dock så gör jag nog vinteruppehåll när den riktiga kylan kommer, inge skoj att cykla då..
sabaku
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2013 20:12
Country: Sweden

Re: Nya turfare! - Presentationstråden

Post by sabaku »

Hejsan alla alla era turfare. Jag har gjort en presentation förr men nu har mitt liv förändrats helt och hållet så jag tycker att det är lika bra o presentera sig igen ;D

Jag flyttande till Skottland för 2 månader sedan för att arbeta här(IBM, xerox)
O nu ska jag självklart Turfa här! Jag har redan börjat! Länkar min facebook profil där jag redan lagt upp några bilder https://www.facebook.com/robert.olsson.39
Vill nog oxå snart lägga upp en blogg när jag får tid för det. Jag planerar att köpa en cykel oxå, så man kan vara lite mer snabbare :=) dock inte så lätt att cykla på ställen man inte känner till.

Jag vill oxå försöka sprida Turf i skottland. Få se hur det går :P
Och jag bor i Greenock. Väster om glasgow, 37min med tåg : )


Hälsningar!
Robert
Post Reply

Return to “Allmänt”