Fler Zoner i Falun...

Moderator: Zonemakers

Zoega

Fler Zoner i Falun...

Post by Zoega »

Får man önska sig fler zoner i Falu kommun?
Det känns lite trist att jag kan äga alla zoner i kommunen(utom den i sjön utanför kålgårn), och se att hagakiller sitter i Borlänge med dubbelt så hög PPH... Känns som det blir jobbigt att jaga ikapp.

Jo, jag vet att jag kan åka till Borlänge och plocka, men 30 km enkel väg hemifrån känns lite sisådär. Jag har för flera år sedan valt bort bil och det här tror jag är första gången jag saknar den...

Tycker det kan vara ganska bra aktivitet i många centrumzoner så det är väl där nya borde placeras, även om jag själv gillar de mer avsides zonerna mer. Och jo, jag har lämnat mina 3 förslag!

Förövrigt ett stort TACK till skaparna av denna app/grej/spel/tävling! skitskoj!

Nu ska jag ut å plocka tillbaka mina förlorades zoner, även om gårdagens 60 km på cykel känns i benen...

//zoega
Zoega

Re: Fler Zoner i Falun...

Post by Zoega »

Som vanligt så trycker jag på submit för tidigt...

ALLA broar över Faluån borde väl kunna vara ett lämpligt tillskott, borde ha potential för hög aktivitet och ge möjlighet till intressanta rundor?
Förutom mina utomordentliga förslag lämnade i app'n då ;)

//Zoega
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by Blabert »

Håller med! Falun har lite väl få zoner och aktiviteten kommer dessutom få sig en rejäl skjuts inom en nära framtid... :-)

Centrala zoner är ju, bra, men först skulle jag vilja se fler zoner i ytterområdena som Hälsinggården och Främbo tex.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Image
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Fler Zoner i Falun...

Post by zoega »

Your my new hero!
Hälsinggården/hälsingberg o främby är ju min dagliga cykelpendling!

//Zoega
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Fler Zoner i Falun...

Post by SunYour »

Zoega wrote:ALLA broar över Faluån borde väl kunna vara ett lämpligt tillskott, borde ha potential för hög aktivitet och ge möjlighet till intressanta rundor?
Förutom mina utomordentliga förslag lämnade i app'n då ;)
Broar är ju skoj, men tyvärr går det inte att få med alla broar, framförallt för att vi försöker att vara ganska strikta på att hålla minst 200 meter mellan zonerna.

Kul att du fastnat för turf. Självklart kommer det fler zoner till falun även fortsättningsvis :)

Falun har knappt 50 zoner, borlänge lite drygt 60, så det är inte så stor skillnad zonmässigt.
Dock är många av Faluns zoner ganska nya, och har därmed inte hunnit påverkas av Fairy ännu. Så med tiden kommer pph'n att öka undan för undan om aktiviteten bibehålls.

Borlänge har dessutom dubbelt så många aktiva turfare som Falun. Ett tips är att du ger dig ut på jakt efter expandatormedaljen :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by Blabert »

zoega wrote:Your my new hero!
Hälsinggården/hälsingberg o främby är ju min dagliga cykelpendling!

//Zoega
Skrev som blivande Falubo, inte zonmakare ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Image
User avatar
Zontjuven
Posts: 852
Joined: 03 Nov 2011 02:45
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by Zontjuven »

Blabert wrote:
zoega wrote:Your my new hero!
Hälsinggården/hälsingberg o främby är ju min dagliga cykelpendling!

//Zoega
Skrev som blivande Falubo, inte zonmakare ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Tyvärr måste väl alla zoner som du har gjort i Dalarna raderas nu då.... eller? ;)
Fd världsmästare i TURF
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by Blabert »

SunYour wrote:
Zoega wrote:ALLA broar över Faluån borde väl kunna vara ett lämpligt tillskott, borde ha potential för hög aktivitet och ge möjlighet till intressanta rundor?
Förutom mina utomordentliga förslag lämnade i app'n då ;)
Broar är ju skoj, men tyvärr går det inte att få med alla broar, framförallt för att vi försöker att vara ganska strikta på att hålla minst 200 meter mellan zonerna.

Kul att du fastnat för turf. Självklart kommer det fler zoner till falun även fortsättningsvis :)

Falun har knappt 50 zoner, borlänge lite drygt 60, så det är inte så stor skillnad zonmässigt.
Dock är många av Faluns zoner ganska nya, och har därmed inte hunnit påverkas av Fairy ännu. Så med tiden kommer pph'n att öka undan för undan om aktiviteten bibehålls.

Borlänge har dessutom dubbelt så många aktiva turfare som Falun. Ett tips är att du ger dig ut på jakt efter expandatormedaljen :)
Falun stad har ju strax över 40 zoner bara, sen lite annat utspritt i kommunen.. Men annars håller jag med, expandator är bra skit! :-)

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by Blabert »

Zontjuven wrote:
Blabert wrote:
zoega wrote:Your my new hero!
Hälsinggården/hälsingberg o främby är ju min dagliga cykelpendling!

//Zoega
Skrev som blivande Falubo, inte zonmakare ;-)

Sär skrivet med SwiftKey 3 och Tapatalk 2
Tyvärr måste väl alla zoner som du har gjort i Dalarna raderas nu då.... eller? ;)
Ja, nu ryker Smedjebackens zoner ;-)

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2
Image
zoega
Posts: 53
Joined: 05 Jun 2012 14:57
Country: Sweden

Re: Sv: Fler Zoner i Falun...

Post by zoega »

Blabert wrote:
zoega wrote:Your my new hero!
Hälsinggården/hälsingberg o främby är ju min dagliga cykelpendling!

//Zoega
Skrev som blivande Falubo, inte zonmakare ;-)
Åh, Får önska dig välkommen då!

Upptäckte att det finns zoner i svärdsjö och enviken också... Gjorde ett försök att cykla dit, men trökiga vägar och stumma ben fick mig att vända :-(

Tycker det varit bra aktivitet i stan senaste dagarna, själv blev jag av med nästan alla zoner i kväll efter att ha kört slut på batteriet... Dessutom kan jag vara dumt envis och fortsätter promota mina zonförslag... Reklamfilm funkar ju på dumma konsumenter, kanske det funkar på smarta, trevliga och väluppfostrade zonutläggare också? Vi testar väl då...

http://youtu.be/AJ1msfvyEiE

Har också tvingat kompisar och arbetskamrater att ladda ner appen, men bara sett en av dem som börjat plocka zoner :-( kanske kommer?
Post Reply

Return to “Dalarna”