Turf bonanza 2011

Det första Turf-eventet i historien. Tog plats i Galärparken på Djurgården i Stockholm den 21 Maj 2011.
Post Reply
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Turf bonanza 2011

Post by Drassen »

Image
Denna tråd handlar om världshistoriens första Turf event!

Var: Startplatsen är i Galärparken på Djurgården i Stockholm. (Tryck på Turf Bonanza eventet i menyn i Turf-appen för att se positionen)

När: 21 MAJ Startskottet går kl 13:00 och själva tävlingen håller på till kl 15:00. Följs av prisutdelning och eftersnack i Galärparken.

Vem: Alla som vill får vara med, bara att komma dit.

Hur: Kom som du är, redo att ta zoner. Lättare kan det inte bli.

Kostnad: Helt gratis. FINA priser finns dessutom att vinna!

Mer info:
Eventet startas genom att ett antal nya zoner dyka upp i turf inom ett utmarkerat område i närheten av Galärparken(ca 1km radie). Endast dessa zoner ger poäng i Turf Bonanza (dina vanliga poäng tickar på som vanligt i bakgrunden). De "vanliga" zonerna som ligger i området kommer att gömmas samtidigt som bonanza-zonerna dyker upp.

Zonerna som dyker upp under bonanza kommer alla att ge samma övertagningspoäng (ca 10 poäng) och samma poäng per timme. (60 poäng/timme) Blockeringstiden efter att en zon har tagits kommer att vara 4 minuter för alla spelare.

Under Turf Bonanza kommer du vara tvungen att ha gps:en aktiverad i Turf-appen för att kunna se andra spelare på kartan samt ta zoner.

Vid vissa zoner kommer det finnas funktionärer som delar ut dryck samt hejar på och dokumenterar eventet. Dessa funktionärer kommer att bära en vacker utmärkande t-shirt.

Eventet avslutas klockan 15.00, och när alla spelare kommit tillbaka till utgångspunkten i Galärparken samt hunnit varva ned så kommer prisutdelningen att äga rum. Någon form av mat samt dryck kommer även att säljas till självkostnadspris vid målgången. (kontanter i låga valörer kan därför vara bra att ha med sig.)

Turf-Tshirten kommer att finnas på plats i storlekarna M, L, XL för de som är intresserade. (Pris: 250kr)

Efter eventet kommer vi även att vilja ha alla spelares åsikter och erfarenheter för att kunna skapa en gedigen erfarenhetsbank inför kommande Turf-event.

Säkerhetföreskrifter:
Vi vill inte att någon skadar sig under Turf Bonanza och vi vill därför att ni ska tänka på följande under eventet.
*Stanna upp helt när du tittar på mobilen och använder Turf-appen.
*Följ gällande trafikregler och lagar. (Gäller speciellt de som använder cykel)
*Om någon skada inträffar så ring 112 samt kontakta turfs sjukvårdsansvarige som finns i Galärparken.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Turf bonanza 2011

Post by Roxen »

Looking forward to it :D
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Turf bonanza 2011

Post by Arias »

Härlig ide ! ser framemot det :D
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Turf bonanza 2011

Post by Drassen »

mm, allt e ju oklart än så länge men visst vore de skoj å turfa lite mer intensivt under några timmar:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Turf bonanza 2011

Post by Stonecape »

För tidigt att säga nu. Men jag är helt klart intresserad av att vara med! Bra att veta datum ett tag i förväg så man kan boka billiga tågbiljetter och ev. vandrarhem osv. :)
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: Turf bonanza 2011

Post by Roxen »

Skerved wrote:För tidigt att säga nu. Men jag är helt klart intresserad av att vara med! Bra att veta datum ett tag i förväg så man kan boka billiga tågbiljetter och ev. vandrarhem osv. :)
Vandrarhem? Och jag som trodde att alla skulle tränga in sig hos Eddy! ;)
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Turf bonanza 2011

Post by simonarvestrand »

Om d blir nått för min del så blir d nog ett av hotellen mitt emot tcentralen typ prisma eller nått liknande heter d nog. brukar få testa öler där efter baren stängt :)
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Turf bonanza 2011

Post by eddyueue »

Är det inte klart att man väljer ett hotell med bäst turfmöjligheter? =)
En person kan man nog pressa in i lägenheten när, men ett avtal om att ge fan i min stadsdel måste skrivas på :lol:
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Turf bonanza 2011

Post by simonarvestrand »

Inte långt till nått från tcentralen ju :)
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
SpioN
Donator
Posts: 31
Joined: 01 Sep 2010 18:55
Country: Sweden

Re: Turf bonanza 2011

Post by SpioN »

Alldeles lysande tanke och ide... jag kommer gärna upp och rör om i grytan igen :lol:
Mobil: Sony Xperia Z2 | bilTurfar i smyg, cykel | Ort: Jönkeboda
Image
Post Reply

Return to “Turf Bonanza 2011”