Zoner i Tranås

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Mrtg

Zoner i Tranås

Post by Mrtg »

Hej!
Älskar verkligen detta spel, men att det bara finns 6 zoner i staden jag bor i (Tranås) är alldeles för lite. Har pratat mig varm om spelat men de flesta tröttnar när de inser att det bara finns 6 zoner i staden. Problemet är ett moment 22. Få zoner ger få turfare, få turfare .... ja ni förstår. Vi är nu två
stycken som försöker visa att det finns intresse. Båda pratar vi oss varma om spelet. Hjälp oss lite och
lägg till några fler zoner så gör ni det lättare för oss att "missionera" staden.
Tack på förhand MRTG
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by SunYour »

Två zoner till kanske är en liten första knuff i rätt riktning i alla fall...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Mrtg

Re: Zoner i Tranås

Post by Mrtg »

Underbart ska ut i kväll och ta dem.
Tack Mrtg.
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Vindicator »

Jag började spela idag och kan hålla med om att det är lite få zoner. Däremot var de väldigt bra fördelade/utspridda, och på trevliga platser. Det blev en ordentlig promenad.

Den enda som jag är lite tveksam till är Holavedzone, där man måste stå på den lilla kullen precis utanför Holavedskolans huvudingång, innanför deras parkering, för att ta över området. Nu på kvällen var det inget problem när det ändå var tomt, men jag undvek den på förmiddagen av den anledningen eftersom det är mer än tio år sedan jag slutade där.
Man skulle kunna flytta zongränsen bara en liten bit för att undvika det problemet, för det är fortfarande ett lämpligt område för en zon, bara man håller sig utanför skolans mark: I korsningen Falkgatan/Gillegatan där man svänger in till skolans parkering (strax nordväst om nuvarande område) är det t.ex. en liten triangelformad gräsplätt med en gångväg innanför som jag tror skulle fungera ännu bättre, samtidigt som det definitivt är utanför skolområdet.
Även gräsplätten mellan nuvarande zon/parkeringen och Falkgatan skulle antagligen gå bra. Där finns det parkbänkar och en liten gångväg utifrån gångbanan, samt buskar mellan detta och parkeringen, så det blir precis utanför skolområdets gräns.

Någon mer zon i centrala delen av staden och någon i utkanten skulle antagligen fungera om ni lägger till fler i framtiden. De tre zonförslagen som jag använde för den här månaden var Hätte Udde, Bredstorps idrottsplats och Ydrebron.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Zoner i Tranås

Post by Blabert »

Vindicator wrote:Jag började spela idag och kan hålla med om att det är lite få zoner. Däremot var de väldigt bra fördelade/utspridda, och på trevliga platser. Det blev en ordentlig promenad.

Den enda som jag är lite tveksam till är Holavedzone, där man måste stå på den lilla kullen precis utanför Holavedskolans huvudingång, innanför deras parkering, för att ta över området. Nu på kvällen var det inget problem när det ändå var tomt, men jag undvek den på förmiddagen av den anledningen eftersom det är mer än tio år sedan jag slutade där.
Man skulle kunna flytta zongränsen bara en liten bit för att undvika det problemet, för det är fortfarande ett lämpligt område för en zon, bara man håller sig utanför skolans mark: I korsningen Falkgatan/Gillegatan där man svänger in till skolans parkering (strax nordväst om nuvarande område) är det t.ex. en liten triangelformad gräsplätt med en gångväg innanför som jag tror skulle fungera ännu bättre, samtidigt som det definitivt är utanför skolområdet.
Även gräsplätten mellan nuvarande zon/parkeringen och Falkgatan skulle antagligen gå bra. Där finns det parkbänkar och en liten gångväg utifrån gångbanan, samt buskar mellan detta och parkeringen, så det blir precis utanför skolområdets gräns.

Någon mer zon i centrala delen av staden och någon i utkanten skulle antagligen fungera om ni lägger till fler i framtiden. De tre zonförslagen som jag använde för den här månaden var Hätte Udde, Bredstorps idrottsplats och Ydrebron.
Kul att du hittat turf! Ska kika lite på Tranås, det var länge sen någon gjorde det. I framtiden får du gärna felanmäla i den klistrade tråden här ovanför förresten :-)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk 2
Image
Donkiwin
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 15:01
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Donkiwin »

Vore kul om du kunde lägga till några zoner så snabbt som möjligt då jag ska dit i helgen ;)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Zoner i Tranås

Post by Blabert »

Så, nu kom det några nya. HolavedZone får ligga kvar dock, gymnasieskolor tycker vi är ok då det förmodligen kan finnas potentiella turfare där :-)
Image
Donkiwin
Posts: 26
Joined: 22 Oct 2012 15:01
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Donkiwin »

Donkiwin wrote:Vore kul om du kunde lägga till några zoner så snabbt som möjligt då jag ska dit i helgen ;)
Väldigt snabbt fixat. Tackar tackar, nu ska jag turistturfa lite
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Vindicator »

Det har varit mycket aktivitet i Tranås den senaste tiden (jag själv, Ranger4 och Maggan66 turfar omkring nästan varje dag och en del andra tar zoner då och då). Så det skulle vara trevligt med några fler zoner att slåss om.

Vi har 11 zoner just nu, och som jämförelse har Motala (som bara har aningen mer aktivitet - jag brukar själv åka dit någon gång eller två varje omgång, men resten av tiden är det oftast bara omkring 3-4 riktigt aktiva turfare där) 21 zoner. Och Mjölby har 27.
Några zoner som kan jämföras på Warded om ni behöver statistik som stöd för ytterligare zoner är t.ex. TranåsTorg (Tranås) , NorthBigWay (Tranås) , Golferzone (Mjölby) , Cykelbacken (Mjölby), MMountain (Motala) och Platenzone (Motala).
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Zoner i Tranås

Post by Blabert »

Blev några nya, ska pilla in ett par till vid tillfälle.

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Post Reply

Return to “Jönköping”