Zoner i mindre orter!

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Maqqan »

Hagfors har vaknat till liv sakta men säkert. Vi har länge haft vår tappert kämpande spelare yarrph i ensamhet i den orten men hen har nu fått sällskap av KalleD och kasparpetsi. Jag tycker vi ska uppmuntra dem men någon ny zon för fortsatt aktivitet.

HagforsHus
(HagforsStadshus var för långt). Öster om korsningen Kyrkogatan/Dalavägen finns en fin liten park utanför stadshuset. Ganska centralt belägen zon, en sådan som uppskattas.

Kyrkcykeln
Zon på cykelbanan längs med Kyrkogårdsvägen för att knyta ihop de norra delarna av staden. Ger lite alternativa vägar till zonerna TheStreet eller Valhall om man utgår från stadskärnan.

Värmullsbron
Fin cykel och gångbro över Värmullen för att täta lite mellan Törnroszon, DressinBron och MulleVy.

Sedan skulle man även kunna justera zonen SågerOlleZone till kyrkan som är byggnaden nordväst om dagens zonplacering. Idag är zonen placerad på en gräsmatta bredvid en grill så kyrkan känns mer attraktiv. Då skulle Hagfors även få en helig zon.
Felanmäler inte det direkt utan skriver här så kanske andra kan kommentera förslaget (helst de inhemska spelarna).
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Maqqan »

Besökte Björneborg igår för första gången, har lite förbättringsförslag på placeringarna där men de tar jag via issuewebben. Något som slog mig var däremot att grannorten Bäckhammar saknade zoner helt, lite snål tycker jag när Björneborg som är ungefär samma storlek har fått 5.

Har skapat en karta med lite förslag och jag ska placera förslag i appen också nästa omgång. Se förslag i kartan: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Som hagforsbördig instämmer jag med Maqqans förslag helt och hållet.
KalleD
Posts: 1
Joined: 26 Feb 2016 09:54
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by KalleD »

Instämmer också. Efterlyser både fler zoner och fler motståndare (tråkigt att bara kunna återbesöka ens egna zoner under lunchrasten...).

Fler förslag utöver Maqqans:

Hembygdsgården
Mycket vackert belägen i Dalkarlstorp, där det inte finns någon zon alls för tillfället. Är omgärdat, men ändå tillgängligt 24/7/365. Håller man zonen på vägen genom Hembygdsgården är den även tillgänglig för rullstolsburna.

Löparbarnorna Hagälven
Som egentligen inte ligger i Hagälven... Väster om Hagfors Trä. Föreslagsvis den nyanlagda styrketräningsplatsen vid löparbarnornas början.

Överhuvudtaget finns det ett antal stadsdelar i Hagfors som inte har någon zon alls. T.ex. Dalkarlstorp (skulle bli avhjälpt med Hembygdsgården), Hagälven (kanske foten på gamla slalombacken?), Björnängen, Björkliden, Ängfallheden (finns en mysig skogsdunge mitt i), Dalen (pulkabacken?). Även småbyarna runt Hagfors, med undantag för Uddeholm och Råda, har inga zoner, t.ex. Geijersholm, Sörby, Lakene, Edebäck (Bygdegården lämplig), Bergsäng (platsen framför gamla skolan t.ex.), Byn, Lakheden, Lidsbron (badplatsen).
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

Hej zonmakaren @;)
Ovanstående badplats Lidsbron i Sunnemo som KalleD nämner gav jag zonförlag på när jag var hemma sist!
En trevlig badplats med brygga, sittplatser med bord och grillplats. Många turister, "genomkörare", munkforsingar, hagforsingar (?!) och bygdefolk badar där!
Vore trevligt med en zon där!
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Vintentina »

Var uppe och drack punsch med pappa och passade på att ta en morgonpromenad uppe på Mana eftersom jag inte kunde vara med på morgonbadet på fredagen. Har tyvärr inga zonförslag kvar att lägga i appen för februari, men gjorde skärmdump istället.
Här kan ni läsa mer om området, som alltså är en ås (och numera tydligen nationalpark) som skär rakt genom Hagfors:
http://www.visithagfors.se/sv/gora/mana-30160

Skärmdumpen är tagen när jag står på bron på bilden, det bör gå bra att sätta zonen tillräckligt rätt utifrån den. Tillsammans med Maqqans förslag på sundbroa och redan befintliga Hagfors ta en bromedalj om man kämpar lite, ca 5 kilometer blir sträckan.

Funkar facebooklänkar?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=575CB5CF

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57717C40
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by geoturfwera »

_20160305_170613.JPG
_20160305_170613.JPG (118.27 KiB) Viewed 4660 times
Här en vinterbildvy från zonförslaget "LidsbronBad" i Sunnemo. Badplatsen vackert belägen vid en fin båtsjö för besökare (men desto färre fiskar)!
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by Fridays »

Hej. I Tidaholm har aktiviteten ökat och det är fler som börjar med turf. Tidaholm har bara 16zoner och behöver fler zoner både i Tidaholm och utanför. Har gjort en tråd förut och hoppas på att zonmakarna ser det och kan lägga ut någon ny zon.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Zoner i mindre orter!

Post by Maqqan »

Fridays wrote:Hej. I Tidaholm har aktiviteten ökat och det är fler som börjar med turf. Tidaholm har bara 16zoner och behöver fler zoner både i Tidaholm och utanför. Har gjort en tråd förut och hoppas på att zonmakarna ser det och kan lägga ut någon ny zon.
Tidaholm? Nu har du nog hamnat fel.

Denna tråd handlar om mindre orter i Värmland, eller har du redan börjat gå efter de nya storregionerna?

Tapatalking with Z2
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Zoner i mindre orter!

Post by DaddyKing »

Årjängstravet saknar zon. Förslag i kartan:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Post Reply

Return to “Värmland”