Team "Vi som turfar till fots"

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

torspjäsku
Posts: 4
Joined: 26 Oct 2017 11:24
Country: Sweden

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by torspjäsku »

Hej,
jag hittade er grupp i Turfportalen, jag vill hemskt gärna "gå" med. :-)

Jag har aldrig tagit en zon med cykel i mitt turfliv. Boende på Gotland gör dock att man behöver transportera sig med bil till glesbygdszonerna. Om det uppfyller era kriterier så är jag gärna med.

Jag har bytt nick för några år sedan, från Atilla till torspjäsku.

Bor på Gotland och även medlem i turf Skåne.

Ha det!
/pjäsku
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by DIProgan »

Välkommen!
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Zoombiey
Posts: 32
Joined: 26 Apr 2014 03:09
Country: Sweden
Contact:

Re: RE: Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by Zoombiey »

Zoombiey wrote:Hej, jag är skapare av gåturflistan. Nu kommer jag att cykla lite då och då men jag vet inte vad som händer om jag hoppar ur listan, dvs om listan försvinner osv, så jag kommer att stanna kvar. Så ni får räkna bort mitt namn i placeringen några månader framåt. / zoombiey

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Nu har jag ställt in cykeln, så nu är mina resultat relevanta igen. /zoombiey

Skickat från min SM-T530 via Tapatalk

Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by Limegrön »

Hej, hur går man med i gruppen? Länken i början fungerar inte och jag hittar ingen länk på de sist sidorna.
Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by Limegrön »

Jg hr nu hittat sidan. Här är länken om fler behöver den. https://turfportalen.se/gaturf
Det skulle vara roligt om man kan välja att se all statistik för bara den aktuella perioden, dvs hur många zoner folk tagit, unika zoner mm just den här perioden.
Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by Limegrön »

Finns det någonstans man kan läsa reglerna för denna grupp? Får man åka bil till en annan plats, gå en turf-runda på några km där och åka bil hem? Eller får man gå ena vägen och åka buss eller bil andra? Kan man då tex gå så långt som man orkar åt ett håll och sedan ta bussen tillbaka? Får man ta någon enstaka zon om man tex stannar på en rastplats med bil? Hur många sådana icke-till-fots zoner får i så fall ta under en period?
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by DIProgan »

Reglerna är mestadels överrenskomna efterhand genom den här tråden. För egen del tycker jag det är ok att åka fordon före och efter sitt pass eller mellan helt olika städer/platser men det finns nog fler åsikter.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by DIProgan »

Sitter som bäst och filar på regler för denna gruppen och funderar på vad ni tycker om en detalj.

Inom kort tycks tågstationer få någon form av medalj eller annat fokus då samtliga zoner har sträckts ut över rälsen. Tycker ni att gåturfarna får "tågturfa" dvs. sitta på tåget och ta de zoner som man åker igenom eller går det helt emot gruppens namn och fokus? Rösta
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Zoombiey
Posts: 32
Joined: 26 Apr 2014 03:09
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by Zoombiey »

DIProgan wrote:Sitter som bäst och filar på regler för denna gruppen och funderar på vad ni tycker om en detalj.

Inom kort tycks tågstationer få någon form av medalj eller annat fokus då samtliga zoner har sträckts ut över rälsen. Tycker ni att gåturfarna får "tågturfa" dvs. sitta på tåget och ta de zoner som man åker igenom eller går det helt emot gruppens namn och fokus? Rösta
Jag tycker att gåturf ska vara gåturf, dvs man går till zonerna. En sak är att åka bil/buss/tåg till en stadsdel/stad för att sedan ta zoner, att sitta på ett tåg o inte ta ett enda steg mellan zonerna är en helt annan sak som jag tycker inte ska gå under gårurf. Om man på tex en lång bilresa stannar på en rastplats och går till någon zon kan vara ok, eftersom man då oftast går till/från zonen.

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Team "Vi som turfar till fots"

Post by DIProgan »

Pollen gav 100% nej-svar. Inget tågturfande i gruppen.

Därför sätter vi dessa regler:
- Om du använder ett fordon för att ta dig till en zon ska du lämna fordonet i minst 5 minuter i samband med att du tar zonen.
- Om du använder ett fordon mellan två olika zontagningar ska minst 10 minuter ha gått mellan de två zontagningarna
- Som fordon räknas allting med hjul, segel eller motor. Inlusive skateboard, rollerblades, heelys etc.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Allmänt”