Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn här

Moderator: Zonemakers

User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by SaLa »

riceri wrote:FishingZone i Hudiksvall ligger i en skog, finns ett fält på andra sidan.
SantaZone i Hudiksvall har ett underligt namn, varför Santa? Jag förstår verkligen inte.
KingTuna i Hudiksvall ligger lite underligt, jag tror det är kyrkogårdens lager av koskit. Kanske flytta in på kyrkogården så det blir lite "snygg" iaf :)
Precis som riceri undrar jag varför KingTuna ligger i en dunge med en hög koskit i mitten och gamla gravstenar på sidan av. Den borde flyttas en bit så den kommer in på kyrkogården eller så?

Och FishingZone är väl bättre att ha på ängen bredvid än i skogen? Lite klurigt med gps-mottagningen i skogen.
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by ChiliBBQ »

Ulrikzone i Stockholm bör flyttas då den ligger bakom en byggnad med noll utsikt.

Utsikten idag:
ulrikzone1.jpg
ulrikzone1.jpg (89.55 KiB) Viewed 5813 times
Ny utsikt:
ulrikzone2.jpg
ulrikzone2.jpg (76.74 KiB) Viewed 5813 times
Flyttplan:
ulrikzone3.jpg
ulrikzone3.jpg (94.16 KiB) Viewed 5813 times
Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Binks82 »

Jag tänker åter IGEN ta upp Borfountain i Borlänge.

De är den värsta zonen genom tiderna till att vara skum.
Har kollat på kartan 100ggr (utan överdrift) och sett att den ska vara precis vid fontänen, men de är den inte.
Den är aldrig på samma ställe och idag fick jag cykla runt, i regn, i 10min för att få zonen på minst 20 olika platser.

Vad är de för fel?
Är de någon bugg?

Tittar man på telefonen medans man cyklar så kan man närma sig och så fort man kommer in i zonen så hoppar den till och man är 20m fel.
Cyklar tillbaks 1m och då hoppar den förbi zonen IGEN med 10m, och så där får man hålla på och ta zonen i 1sek i stöten på olika platser.
Riktigt störande.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Arias »

@Blinks, risken att det är fel på kartan är minimal. Antagligen GPS'en.. Ligger det mycket träd/buskar i närheten? Byggnader?

Använd dig av vanliga maps appen och kolla vart du står på den kartan, så ska du sa att det nog är din GPS-position som hoppar runt och inte kartan..
Image
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Chrille80 »

Binks82 wrote:Jag tänker åter IGEN ta upp Borfountain i Borlänge.

De är den värsta zonen genom tiderna till att vara skum.
Har kollat på kartan 100ggr (utan överdrift) och sett att den ska vara precis vid fontänen, men de är den inte.
Den är aldrig på samma ställe och idag fick jag cykla runt, i regn, i 10min för att få zonen på minst 20 olika platser.

Vad är de för fel?
Är de någon bugg?

Tittar man på telefonen medans man cyklar så kan man närma sig och så fort man kommer in i zonen så hoppar den till och man är 20m fel.
Cyklar tillbaks 1m och då hoppar den förbi zonen IGEN med 10m, och så där får man hålla på och ta zonen i 1sek i stöten på olika platser.
Riktigt störande.
Känner igen det där allt för bra, trots min korta turfkarriär =)
Jag har lärt mig att det lönar sig och stå still 30 sekunder tills gps:en "förstår" vart man är någonstans, även fast man har flåset uppe och vill stå still så kort tid som möjligt.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner

Post by tomtebloss »

williott wrote:Zonen basketzon i jönköping bör flyttas då det är byggarbetsplats med staket runt fram till 2012 och då kommer det troligtvis ligga ett hus där. Förslag att den flyttas till tänsticksområdet nord-ost om nuvarande placering.(Tändsticksgränd) Gågata. Finns ett torg mitt i området. Nu är det många nya spelare i Jönköping så det behövs flera zoner. Bör placeras öster ut mot huskvarna-vättersnäs-österängen-ekhagen-rosenlund. Har lagt in förslag i appen.
Basketzone flyttad. Heter numera MatchesZone.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

SaLa wrote:
riceri wrote:FishingZone i Hudiksvall ligger i en skog, finns ett fält på andra sidan.
SantaZone i Hudiksvall har ett underligt namn, varför Santa? Jag förstår verkligen inte.
KingTuna i Hudiksvall ligger lite underligt, jag tror det är kyrkogårdens lager av koskit. Kanske flytta in på kyrkogården så det blir lite "snygg" iaf :)
Precis som riceri undrar jag varför KingTuna ligger i en dunge med en hög koskit i mitten och gamla gravstenar på sidan av. Den borde flyttas en bit så den kommer in på kyrkogården eller så?

Och FishingZone är väl bättre att ha på ängen bredvid än i skogen? Lite klurigt med gps-mottagningen i skogen.
KingTuna flyttad. Hoppas det duger.

FishingZone är flyttad till ängen. Dock vill jag påpeka att det egentligen inte finns ett skäl för flytt pga det. Alla zoner kan inte vara lätta att ta. Den blev troligen lagd där för att den inte skulle ligga för nära parkeringen som den gör nu. På vår, höst och dessutom vinter är det nog annat läge med gps.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by tomtebloss »

Binks82 wrote:Jag tänker åter IGEN ta upp Borfountain i Borlänge.

De är den värsta zonen genom tiderna till att vara skum.
Har kollat på kartan 100ggr (utan överdrift) och sett att den ska vara precis vid fontänen, men de är den inte.
Den är aldrig på samma ställe och idag fick jag cykla runt, i regn, i 10min för att få zonen på minst 20 olika platser.

Vad är de för fel?
Är de någon bugg?

Tittar man på telefonen medans man cyklar så kan man närma sig och så fort man kommer in i zonen så hoppar den till och man är 20m fel.
Cyklar tillbaks 1m och då hoppar den förbi zonen IGEN med 10m, och så där får man hålla på och ta zonen i 1sek i stöten på olika platser.
Riktigt störande.
Zonen är utragen mera mot träden nu och hoppas att det underlättar en del. Ville inte gärna göra zonen större mot husen då det är bilväg där. Kan intyga att jag också hade lite problem att ta den när jag cyklade i Borlänge.
User avatar
Swit
Posts: 17
Joined: 17 Aug 2011 20:46
Country: Sweden

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Swit »

Tjenna, lekte runt lite och tittade på lite zoner i holland, då medans jag tryckte på en gul zon står det att den finns i allingsås :S

tog lite bilder:
Här är en bild utzomad för att ni ska se att den ligger i holland.
Image
Och här är den gula zonen inzoomad.
Image
Här är en närliggande zon som kanske hjälper er att hitta eller nått.
Image
Name: Swiiitan[TrollTurfers]
Region: Västra Götaland
City: Trollhättan
User avatar
Chrille80
Donator
Posts: 56
Joined: 13 Aug 2011 02:13
Country: Sweden
Location: Gävle

Re: Olämpliga zoner/zonnamn - Posta olämpliga zoner/zonnamn

Post by Chrille80 »

BoatPier i Gävle ligger på inhägnat område.
Tog den för någon dag sedan då det går att komma in genom en olåst grind i stängslet.
Ikväll när jag skulle ta den igen stötte jag dock på en tvåmannapatrull som vaktade båtområdet, och de undrade vad jag var för konstig filur som cyklade runt där inne :D
De tyckte inte att det var det bästa stället att lägga en zon på.
Ett förslag på ny plats för zonen skulle kunna vara en bit sydost, på något av gräsområdena utanför hamnområdet.
Locked

Return to “Allmänt om zoner”