Eskilstuna

Moderator: Zonemakers

TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by TheMachine »

Såg att Eskilstuna fick ca 30 nya zoner idag. Fick gnugga mig i ögonen och titta en gång extra, då jag trodde att jag såg fel. Lite avundsjuk är jag nog. Får man hoppas på 5 nya i Nyköping då, eller kanske till och med 10? :roll:
Mem grattis till Eskilstuna!
rosen888
Posts: 1
Joined: 30 Sep 2013 00:19
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by rosen888 »

Vill bara göra en snabb presentation och tala om att ännu en Turf'are finns i Eskilstuna! :)

Kommer absolut få fler att hoppa på detta! :D
kvbsaren
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2013 22:26
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by kvbsaren »

Tja!

Vet inte om detta är rätt forum att påpeka sånt här....men gör ett försök :)

Tycker två zoner i Eskilstuna borde flyttas lite:
Faktoribron, den ligger bakom låst grind. Borde flyttas ut framför bron.
Parkenzoone, den ligger bakom låsta grindar inne på parken zoo. Borde flyttas så den hamnar utanför inhängnat område.
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Eskilstuna

Post by TBIT »

kvbsaren wrote:Tja!

Vet inte om detta är rätt forum att påpeka sånt här....men gör ett försök :)

Tycker två zoner i Eskilstuna borde flyttas lite:
Faktoribron, den ligger bakom låst grind. Borde flyttas ut framför bron.
Parkenzoone, den ligger bakom låsta grindar inne på parken zoo. Borde flyttas så den hamnar utanför inhängnat område.
Rätt forum är http://issues.turfgame.com/ men just nu finns en begränsning så att man måste ha en e-postadress från Google (typ @gmail.com) för att kunna logga in där.

PS. Angående Parkenzoone så är jag rätt säker på att den avsiktligt ligger inne på området. Det brukar finnas en eller ett par zoner i varje region som är sådana att man bara kan ta dem om man betalar, är där rätt tid på året och/eller rätt tid på dagen.
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by Dacop »

kvbsaren wrote:Tja!

Vet inte om detta är rätt forum att påpeka sånt här....men gör ett försök :)

Tycker två zoner i Eskilstuna borde flyttas lite:
Faktoribron, den ligger bakom låst grind. Borde flyttas ut framför bron.
Parkenzoone, den ligger bakom låsta grindar inne på parken zoo. Borde flyttas så den hamnar utanför inhängnat område.
Hej och välkommen till forumet!

TBIT har alldeles rätt i det han skriver, alla zoner behöver inte vara tillgängliga hela tiden. Faktoribron verkar vara ganska välbesökt även om den inte alltid är tillgänglig medans Parkenzoone har inspirerat till en del kreativa tagningar: http://www.youtube.com/watch?v=d9k3CtL-Ouw
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
kvbsaren
Posts: 4
Joined: 23 Oct 2013 22:26
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by kvbsaren »

hehe den var bra. :-p
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Eskilstuna

Post by tomtebloss »

Faktoribron är väl öppen när museet är öppet skulle jag tro. Den går att ta ändå om man trixar lite...
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by SunYour »

Ooh, råkade läsa denna tråden från början. Vilken underbar tidsresa i turfvärlden, full med nostalgi :-)
Ursäkta off topic....
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Abarth
Posts: 3
Joined: 21 Apr 2014 15:50
Country: Sweden

Re: Eskilstuna

Post by Abarth »

Även om jag tycker att det principiellt ska vara fritt fram att bilturfa tycker jag inte att zonerna ska kunna gå att ta utan att åtminstone kliva ur bilen.

Kommer därför med följande förslag i Eskilstuna:

Customzone: Flytta till bron över till Munktellstaden, direkt norr om nuvarande placering.
Gasbridge: Flytta till någon av gräsytorna i anslutning till bron.
Vårgärde: Flytta in den sydliga spetsen. Använd gärna bollplanen.
Jagrullar: Använd någon annan gräsyta i närheten.
Mariakyrka: Flytta till gräsytan diagonalt över korsningen.
Hällby IP: Flytta in längre norrut.
Granebovägen: Flytta ut på stora åkern/ängen åt sydost.
Skogsleden: Flytta upp i skogsbacken.
Gredzone: Är för nära vägen, dra in kanterna.
Newsmithzone: Flytta in på bollplanen rakt över gatan åt sydväst.
Monastery: Flytta till kyrkoparken nordost om kyrkan istället.
Clusterzone: Dra in kanterna.
Gamlatågbanan: Flytta västerut närmare de tre huskropparna.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Eskilstuna

Post by tomtebloss »

Skriver som vanlig turfare och inte som zonutläggare då jag inte har hand om regionen men har turfat i just i Etuna flertaler gånger.

Zoner bör inte ligga på enbart på gräsmattor om det finns gång/cykelbana precis bredvid. Om de inte ligger som tex ÅrbyZone eller BalstaFält. Det finns helt klart massa zoner man kan felanmäla i Etuna som täcker in detta problem. Vilket bör göras under issues.turfgame.com istället.

Bollplaner eller skolgårdar bör vi inte heller lägga zoner på. Just NewSmithZone kan jag hålla med om ligger dåligt till. Ser ingen bättre placering heller vid snabb anblick tyvärr.

CustomZone och flytten av den skulle bli utmärkt på bron. Den ser man dock inte på kartan vilket är konstigt. Men man hittar den via streetview.

Gredzone skulle jag vilja ha på andra sidan Gredbergsgatan vid klockstapeln, fast ändå täcka den stig som är där.

Skogsleden skulle jag inte vilja ha uppflyttad i skogen. För det är ju en gång/cykelbana det där väl där zonen ligger eller åker folk med bilar på den? Eller parkerar de på västerleden och går upp?

GamlaTågbanan är en sjukt tråkig zon så förstår flyttbegäran. En stor grusplan med massa bråte och bredvid parkeringen. Blir bätte hur man än gör.
Post Reply

Return to “Södermanland”