Östra Jönköping

Moderator: Zonemakers

MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Östra Jönköping

Post by MasterOfTurf »

SannaBeach låter bra.

Gott Nytt År alla turfare i Jönköpings län - glöm inte att kolla av appen på tolvslaget!
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Östra Jönköping

Post by Toubkal »

Topp! :)
Gott nytt år själv!
Oki. ska hålla koll.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Östra Jönköping

Post by MadMajk »

MasterOfTurf wrote:SannaBeach låter bra.

Gott Nytt År alla turfare i Jönköpings län - glöm inte att kolla av appen på tolvslaget!
Tack för zonen och namnbytet. Ser med spänning fram emot 12slaget.Gott slut och Gott Nytt År :D
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Östra Jönköping

Post by MadMajk »

MadMajk wrote:
MasterOfTurf wrote:SannaBeach låter bra.

Gott Nytt År alla turfare i Jönköpings län - glöm inte att kolla av appen på tolvslaget!
Tack för zonen och namnbytet. Ser med spänning fram emot 12slaget.Gott slut och Gott Nytt År :D
Tack för zonerna,sticker ut och kollar in dem. God fortsättning :D
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Östra Jönköping

Post by Toubkal »

Tack som tusan för de nya på Öxnehaga! Hoppas aktiviteten ökar däruppe nu.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Östra Jönköping

Post by MadMajk »

Tjopp

En liten test! Har sett hur man önskar zoner,en hit en dit. Jag petade ner ett förslag med namnet Kristina. Detta bredvid Kristina kyrka,fyller sin funktion vid en kyrka med historia. Faller den i smaken så tackar och bugar jag och alla andra.

För övrigt blev jag något överaskad att Visingsö begåvats med inte mindre än 7 zoner. Detta borde ge exempelvis Tenhult utrymme för mer zoner (just saying).

Ärtor ut MM ;)
MadMajk SJTD
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Östra Jönköping

Post by Spix »

MadMajk wrote:Tjopp

En liten test! Har sett hur man önskar zoner,en hit en dit. Jag petade ner ett förslag med namnet Kristina. Detta bredvid Kristina kyrka,fyller sin funktion vid en kyrka med historia. Faller den i smaken så tackar och bugar jag och alla andra.

För övrigt blev jag något överaskad att Visingsö begåvats med inte mindre än 7 zoner. Detta borde ge exempelvis Tenhult utrymme för mer zoner (just saying).

Ärtor ut MM ;)
Visst lönar det sig att komma med välmotiverade förslag här. Kristine Kyrka var en utmärkt plats för en zon som jag antagligen inte upptäckt om det inte varit för ditt tips här, för vid första anblick på kartan ser den ut att hamna alldeles för nära NorthShore. Först när jag zoomade och kollade lite noggrannare insåg jag att järnvägen ligger som en naturlig avskiljare och därmed kan jag lätta lite på avståndsreglerna.
Jag kan dock inte söka på namnförslag och det finns några hundra förslag utlagda i Jönköping, så jag uppskattar lite vägledning till förslagen här. Gärna utpekade på kartbilder. Nu var det inga större problem att googla sig fram till Kristine Kyrka i det här fallet, men rent generellt.

Visingsös zoner var inte tänkta att släppas riktigt än utan snarare lite närmare turistsäsongen. Det blev lite knas med datumen där men de togs ju förvånansvärt snabbt så de kanske var efterlängtade. Det kan nog komma några fler ute på ön lite längre fram på våren vid diverse sevärdigheter.

Jag ska ta en titt på Tenhult och se vad jag kommer fram till :)

//Spix
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Östra Jönköping

Post by MadMajk »

Spix wrote:
MadMajk wrote:Tjopp

En liten test! Har sett hur man önskar zoner,en hit en dit. Jag petade ner ett förslag med namnet Kristina. Detta bredvid Kristina kyrka,fyller sin funktion vid en kyrka med historia. Faller den i smaken så tackar och bugar jag och alla andra.

För övrigt blev jag något överaskad att Visingsö begåvats med inte mindre än 7 zoner. Detta borde ge exempelvis Tenhult utrymme för mer zoner (just saying).

Ärtor ut MM ;)
Visst lönar det sig att komma med välmotiverade förslag här. Kristine Kyrka var en utmärkt plats för en zon som jag antagligen inte upptäckt om det inte varit för ditt tips här, för vid första anblick på kartan ser den ut att hamna alldeles för nära NorthShore. Först när jag zoomade och kollade lite noggrannare insåg jag att järnvägen ligger som en naturlig avskiljare och därmed kan jag lätta lite på avståndsreglerna.
Jag kan dock inte söka på namnförslag och det finns några hundra förslag utlagda i Jönköping, så jag uppskattar lite vägledning till förslagen här. Gärna utpekade på kartbilder. Nu var det inga större problem att googla sig fram till Kristine Kyrka i det här fallet, men rent generellt.

Visingsös zoner var inte tänkta att släppas riktigt än utan snarare lite närmare turistsäsongen. Det blev lite knas med datumen där men de togs ju förvånansvärt snabbt så de kanske var efterlängtade. Det kan nog komma några fler ute på ön lite längre fram på våren vid diverse sevärdigheter.

Jag ska ta en titt på Tenhult och se vad jag kommer fram till :)

//Spix
Tjopp

Stort TACK för zonen samt en bra och tydlig förklaring gällande zonförslag. Vår "Ystra" hittade ut på Öa (som vi säger i folkmun) därav blev de tagna. Annars hade det dröjt betydligt längre gissar jag. Oavsett är tanken god vad gäller turistsäsongen,då många besöker Visingsö.

Tenhult har potential om man knyter samman med någon/några zoner Barnarp/Tenhult Tenhult/Rogberga Tenhult/Huskvarna,vilket gör det mer värt att ta sig en rejäl långrunda om man så vill. Tenhult är lite som övriga samhällen runt södra Vättern,backigt och kuperat,vilket ger bra puls.

/MM
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Östra Jönköping

Post by Toubkal »

FightZone på Ekhagen ligger precis där Tekniska kontoret eller Jönköping Energi grävt ner rör eller nåt och sått gräs ovanpå. Tar man zonen nu så sabbar man återväxten några månader framåt. Zonen ligger precis lika bra på en gräsyta ca 50 meter längre österut på andra sidan infarten till parkeringen. Då hamnar den dessutom närmare kampsportsalliansens lokaler, som zonens namn förmodligen inspirerats av. (?)
En issue är inlagd.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Östra Jönköping

Post by Toubkal »

Isuuet för denna var låst så kunde inte kommenrera flytten där. Bra att zonen flyttades, men nu ligger den utanför synskadades riksförbunds lokal. Jag gissar att namnet syftade på kampsportsalliansens lokal, men då har zonen flyttats FÖR långt österut. Nånsans mittemellan hade varit bäst om namnet ska stämma med platsen.
Post Reply

Return to “Jönköping”