Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Ärenden som vi inte kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Arias »

Fanns det någon anledning till att de bytte position?

Enligt mig är det inte annat än sjukt frustrerande och får min hjärna att arbeta extra för att vända om en väldigt inarbetad vana.
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Simon »

Ajdå, uppmärksamt, det var faktiskt inte meningen alls. Vi får fixa det med nästa version, tackar.
Image
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by mortuus »

jag tycker gamla versionen faktiskt var bättre, alltså design mässigt. Gillar inte riktigt än knapparna ska vara därnere var ju så mycket bättre med en meny.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
iostream
Donator
Posts: 93
Joined: 03 Nov 2010 06:45
Country: Sweden
Location: Stockholm
Contact:

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by iostream »

Har inte hunnit köra nya versionen ute i fältet, men kollade lite snabbt igår.
Ser rätt bra ut, förutom att menyn är helt uppåt väggarna. Vet inte om det är det mortuus är inne på, men nu måste man skrolla hur mycket som helst för att ens se vilka menyalternativ det finns.

Vågar inte ens gissa hur ni tänkte här. Det är fint rent designmässigt och så, inga överflödiga grafiska element över allt, men se och lär:
http://www.youtube.com/watch?v=EuELwq2ThJE :)
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Drassen »

Mm, vi funderade på om det kunde bli ett problem med menyn...dvs att man inte ser allt direkt...

Men det finns lite olika problem.
Exempelvis så blev det mkt fult på xperia mini och andra telefoner med små skärmar.
Ett annat input är att vi har tänk oss att fylla det tomma utrymmet där uppe med något mycket smart....tycker vi iaf:)

Oavsett så är det bra att ni säger vad ni tycker...vissa tycks å andra sidan älska menyn;)
Konstruktiv feedback som med länken är såklart ännu bättre än bara gnäll.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Arias »

Vill även understryka att jag tycker ni gjort sjukt bra jobb med grafiken och uppdateringen rent allmänt, vill ge creds för det! Vet att jag låter gnällig oftast, men måste säga att månadens uppdatering och omstart har varit sjukt mycket bättre än jag förväntade mig!

Tycker spelet ser mer proffsigt ut nu och allmänt snyggare, men som det varit inne på tidigare så är det lite drygt med att behöva scrolla för att gå till exit knappen eller liknande.
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Jojje »

Arias wrote:Vill även understryka att jag tycker ni gjort sjukt bra jobb med grafiken och uppdateringen rent allmänt, vill ge creds för det! Vet att jag låter gnällig oftast, men måste säga att månadens uppdatering och omstart har varit sjukt mycket bättre än jag förväntade mig!

Tycker spelet ser mer proffsigt ut nu och allmänt snyggare, men som det varit inne på tidigare så är det lite drygt med att behöva scrolla för att gå till exit knappen eller liknande.
Håller med föregående talare! Grymt bra update plus övergång! ;) Sen håller jag även med om att exit-knappen borde flyttas. T.ex. så att den är tillgänglig direkt när man tryckt Menu utan att behöva dra sig längst bort bland ikonerna.
Bara en zon till
RickStar
Posts: 23
Joined: 17 Nov 2010 18:16

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by RickStar »

Jojje167 wrote:
Arias wrote:Vill även understryka att jag tycker ni gjort sjukt bra jobb med grafiken och uppdateringen rent allmänt, vill ge creds för det! Vet att jag låter gnällig oftast, men måste säga att månadens uppdatering och omstart har varit sjukt mycket bättre än jag förväntade mig!

Tycker spelet ser mer proffsigt ut nu och allmänt snyggare, men som det varit inne på tidigare så är det lite drygt med att behöva scrolla för att gå till exit knappen eller liknande.
Håller med föregående talare! Grymt bra update plus övergång! ;) Sen håller jag även med om att exit-knappen borde flyttas. T.ex. så att den är tillgänglig direkt när man tryckt Menu utan att behöva dra sig längst bort bland ikonerna.
Det är ju bara att trycka "back-knappen" på telefonen annars... mycke smidigare
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Arias »

RickStar wrote:
Jojje167 wrote:
Arias wrote:Vill även understryka att jag tycker ni gjort sjukt bra jobb med grafiken och uppdateringen rent allmänt, vill ge creds för det! Vet att jag låter gnällig oftast, men måste säga att månadens uppdatering och omstart har varit sjukt mycket bättre än jag förväntade mig!

Tycker spelet ser mer proffsigt ut nu och allmänt snyggare, men som det varit inne på tidigare så är det lite drygt med att behöva scrolla för att gå till exit knappen eller liknande.
Håller med föregående talare! Grymt bra update plus övergång! ;) Sen håller jag även med om att exit-knappen borde flyttas. T.ex. så att den är tillgänglig direkt när man tryckt Menu utan att behöva dra sig längst bort bland ikonerna.
Det är ju bara att trycka "back-knappen" på telefonen annars... mycke smidigare
även det är sant, men då kan vi ju lika gärna ta bort exit knappen helt ;)

nej, men scrolla är jobbigt enligt mig
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Zoom knapparna har bytt plats i nya versionen

Post by Jojje »

RickStar wrote:
Det är ju bara att trycka "back-knappen" på telefonen annars... mycke smidigare
Det hade jag faktiskt ingen aning om att det funkade! Då kommer jag använda det hädanefter istället för att ta sig till exit i menyn. :)
Bara en zon till
Post Reply

Return to “Nekade”