Zonförslag i Luleå

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Clipperton »

Provat OpenStreetMap och ritat ut mina önskningar som jag nämnt tidigare.
Hoppas bilderna kommer med nu i detta inlägg.

Mineralen
Kallbadet
Seminariet

//Clipperton
Attachments
Zonförslag Mineralen.JPG
Zonförslag Mineralen.JPG (100.17 KiB) Viewed 5411 times
Zonförslag Kallbadet.JPG
Zonförslag Kallbadet.JPG (81.72 KiB) Viewed 5411 times
Zonförslag Seminariet.JPG
Zonförslag Seminariet.JPG (67.6 KiB) Viewed 5411 times
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Clipperton »

Och förslag Lulviken
Attachments
Zonförslag Lulviken.JPG
Zonförslag Lulviken.JPG (82.42 KiB) Viewed 5411 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Maqqan »

Vackert!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Clipperton »

Lägger in önskemål om en zon BrantaBacken också i centrum Luleå, det är nog där det finns flera önskemål om ny zon sedan tidigare (som även täcker flera kvarter). Det är nära fågelvägen till andra befintliga zoner men i verkligheten är det lite trixa runt till den allra närmaste vid norra hamnen.

//Clipperton
Attachments
Zonförslag BrantaBacken.JPG
Zonförslag BrantaBacken.JPG (104.84 KiB) Viewed 5404 times
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Clipperton »

Lägger in önskemål om ny zon Brännvin. Den ligger på Porsön efter Brännvinsstigen. Bra zon om man tar svängen om zon Porsögårdarna och skall vidare mot Facebookhallarna och zonen LikeZone.

//Clipperton
Zonförslag Brännvin.JPG
Zonförslag Brännvin.JPG (280.78 KiB) Viewed 5376 times
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by In_da_Shadow »

Nu har jag och Minjninjan lagt lite skärgårds-zoner i appen.

Alla förslagen ligger kring turbåtsbryggor och gästhamar

Ostisund, Hindersön
Jopikviken, Hindersön
Bullerhamn, Småskär
Kluntarna
Storbrändön
Junkön

https://kartor.eniro.se/m/VMGrc

hoppas att några av dem blir verklighet,

skulle dessutom vara kul om det vart 5 zoner på Hindersön så att man kan ta en turfrunda där längs vägarna.

Kan lägga ytterligare några förslag via karta, då vi nu har slut zonförslag i apparna för den här gången.
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by KaptenRc4 »

Hindergården vore klockrent. Har själv föreslagit den ett par gånger. Ett bra utflyktsmål även för icke inbitet sjöfolk, då den går att nå med isväg vintertid och turbåt sommartid. Det finns bra servering, gott om evenemang och möjlighet till övernattning.
Image
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: RE: Re: Zonförslag i Luleå

Post by In_da_Shadow »

KaptenRc4 wrote:Hindergården vore klockrent. Har själv föreslagit den ett par gånger. Ett bra utflyktsmål även för icke inbitet sjöfolk, då den går att nå med isväg vintertid och turbåt sommartid. Det finns bra servering, gott om evenemang och möjlighet till övernattning.
Du menar Jopikgården på Hindersön? Ja det skull vara bra med en zon där. Tex där stigen ner till sjön börjar.

Skull verkligen vara kul om det vart någon eller några zoner där.

Skickat från min E5823 via Tapatalk


Andra bra ställen på ön skulle vara tex. Skolan, brandstationen sälbåts museet, kalkugnen samt skaget där iväg går upp på ön.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Maqqan »

KaptenRc4 wrote: 09 Jun 2017 17:11 Hindergården vore klockrent. Har själv föreslagit den ett par gånger. Ett bra utflyktsmål även för icke inbitet sjöfolk, då den går att nå med isväg vintertid och turbåt sommartid. Det finns bra servering, gott om evenemang och möjlighet till övernattning.
In_da_Shadow wrote: 06 Jun 2017 16:51 Nu har jag och Minjninjan lagt lite skärgårds-zoner i appen.

Alla förslagen ligger kring turbåtsbryggor och gästhamar

Ostisund, Hindersön
Jopikviken, Hindersön
Bullerhamn, Småskär
Kluntarna
Storbrändön
Junkön

https://kartor.eniro.se/m/VMGrc

hoppas att några av dem blir verklighet,

skulle dessutom vara kul om det vart 5 zoner på Hindersön så att man kan ta en turfrunda där längs vägarna.

Kan lägga ytterligare några förslag via karta, då vi nu har slut zonförslag i apparna för den här gången.
Jag har tyvärr inte jättemånga zoner att placera ut inom Luleås kommun men någon på Hindersön kan vi allt fixa till, sen väljer jag ut någon till från listan In_da_Shadow ordnade.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Maqqan »

Clipperton wrote: 05 Jun 2017 09:00 Lägger in önskemål om ny zon Brännvin. Den ligger på Porsön efter Brännvinsstigen. Bra zon om man tar svängen om zon Porsögårdarna och skall vidare mot Facebookhallarna och zonen LikeZone.

//ClippertonZonförslag Brännvin.JPG
Clipperton wrote: 11 May 2017 10:49 Lägger in önskemål om en zon BrantaBacken också i centrum Luleå, det är nog där det finns flera önskemål om ny zon sedan tidigare (som även täcker flera kvarter). Det är nära fågelvägen till andra befintliga zoner men i verkligheten är det lite trixa runt till den allra närmaste vid norra hamnen.

//Clipperton

Det finns allt plats för BrantaBacken alltid, betryggande avstånd till övriga zoner. Däremot så tolkar jag båda dessa som rena utfyllningszoner utan något speciellt. För min del lockar det mer att skapa fler av In_da_Shadows skärgårdszoner istället men vi får se :) inte omöjligt att någon av dem kommer vad det lider.
Post Reply

Return to “Norrbotten”