[FÖRSLAG] Angående ljudfunktionen i spelet

Ärenden som nu blivit införda i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

[FÖRSLAG] Angående ljudfunktionen i spelet

Post by Arias »

Riktigt bra, längtat sjukt mycket efter sån funktion!

En tanke bara, inte hunnit testa att turfa än med ljud, men vad händer om man:

Går in i en zon för att ta över den (då lär den säga till om att man håller på att ta zonen), om GPS'en sedan skulle ändra sig eller man skulle gå lite för mycket så man hamnar utanför zonen, då låter det inget va?

Detta kan ju sluta med att man står och väntar extra länge, för att man tror att man håller på att ta zonen, fast man egentligen inte står i zonen.

Förstår ni vad jag menar? Kan vara så att jag missuppfattat något också, eftersom att jag inte turfat med ljud än så kan jag ha fel i teorin.

De två förslagen som tråden innehåller är följande;


  • * Out of zone meddelande
    * Högre volym på Turf, åtminstone jämn volym med exempelvis Spotify
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by Simon »

Precis, vi har planerat att lägga in ett ljud när man hamnar utanför zonen, t.ex "Leaving zone" eller liknande, i framtiden.

Så tack, nu har vi en bra reminder, flyttar till Todo.
Image
RickStar
Posts: 23
Joined: 17 Nov 2010 18:16

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by RickStar »

Jag skulle vilja kunna justera ljudet som kommer från Turf, idag när jag var ute och hade Spotify igång så hördes rösten från Turf knapps något alls :(
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by Drassen »

Just nu ligger turf-ljuden på musikkanalen och inte notificationskanalen, ljudet laggade konstigt nog annars...å de e ju supertrist. Men detta kanske går att lösa på nått smart sätt framöver... ;)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by Arias »

Går det att höja ljudet på Turf? tycker det är väldigt låg volym om man jämför med andra appar, t ex om man spotify igång så hör man inte turf alls om man inte råkar träffa mellan två låtar.

Jag vet att det är knas med att flytta slingan till notifikation istället för media, men kanske vore bra om volymen i alla fall låg på samma nivå som t ex spotify.


edit: påminnelse om out-of-zone meddelande 8-)
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by StarDust »

Jag som tyckte det var så skönt att det låg på musikkanalen... Det avbröt inte ljudboken man lyssnade på utan bara överlappade den.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Angående ljudfunktionen i spelet

Post by eddyueue »

Jag tycker det kvittar var den ligger. Men om den ska ligga bland musiken måste ljudet vara högre för det hörs som sagt inte om man spelar musik.
User avatar
mra
Posts: 8
Joined: 13 Apr 2012 10:16
Country: Sweden

Re: [FÖRSLAG] Angående ljudfunktionen i spelet

Post by mra »

Det finns i huvudsak två problem med ljudet som det är nu, som jag ser det:

1. Volymen är alldeles för låg i förhållande till andra notifieringar. Om man skruvar upp notifieringsvolymen så man hör turf-meddelandena så blir man nästan döv när det kommer SMS, Twitter, etc.
2. Jag skulle föredra om det låg i musik-kanalen, eftersom jag då kan skruva ner volymen på andra notifieringar, och få samma volym på turf-meddelandena som på t ex Spotify. Men det är klart, går det inte att lösa utan avsevärt lagg som tidigare beskrivet så...

Men höj i alla fall volymen på ljuden så dom hörs lite bättre ;)
ahotik
Posts: 36
Joined: 18 Jun 2012 10:14
Country: Sweden

Re: [FÖRSLAG] Angående ljudfunktionen i spelet

Post by ahotik »

Jag gillar ljudfunktionen i spelet då man kan Turfa med headset. Dock så tycker jag att det är synd att numera det inte säger "Zone blocked" när zonen är blockerad, utan den säger "Taking zone" vilket kan vara missvisande för man tror ju att zonen är tillgänglig. Det skulle vara ännu bättre om man kunde höra "Zone Blocked för xx min and xx sec".
En annan användbar grej som skulle vara bra med ljudet skulle vara att införa någon notifiering (pipande ljud) när det är 5 eller 3 sekunder kvar till att zonen är tagen. Det kommer hjälpa förbereda sig för att cykla vidare när man är på en weasel-runda :)
Image
Post Reply

Return to “Införda”