Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Moderator: Zonemakers

Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

Kingslayer wrote:Det är noterat. Vi är två som temporärt vikarierar i Östergötland, enligt uppgift tittar den andre på Valdemarsvik i kväll.

Stil på er vikarier. Valdemarsvik har strösslats :D
Ursäkta min lycka, men detta är det största som hänt här sen traktorn kom :D
SnohtnA
Posts: 1
Joined: 27 Apr 2015 10:28
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by SnohtnA »

Tack för att ni fyllde på med zoner i Viken! :)
Image
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

Då var det dags igen.
Då nye zonmakaren inte skapat egen tråd så tar jag o lyfter upp den här.

Jag har haft god kontakt med de turfare som är/har varit aktiva i Valdemarsvik senaste halvåret, och har nu gjort en sammanställning med våra önskemål.

Valdemarsvik är kuperat, och hälften av zonerna här ligger svårtillgängliga eller lite avlägsna för dem som gåturfar eller helt enkelt inte klarar att ta sig fram i terräng. (Mao blir det bara jag och unik-jagarna som tar dessa)

Därför kommer här förslag på zoner som är lite lättare o ta samt fyller upp lite på vägen till dom glesare områdena.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Last edited by Lillkvadden on 01 Sep 2016 12:30, edited 18 times in total.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

.
Last edited by Lillkvadden on 06 Jun 2016 20:56, edited 1 time in total.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by StarDust »

Dessvärre är Gästhamn på tok för nära Östersmåland och Bullseye men det har dykt upp ett par andra zoner. Ni kan vänta er några till de kommande månaderna!
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

StarDust wrote:Dessvärre är Gästhamn på tok för nära Östersmåland och Bullseye men det har dykt upp ett par andra zoner. Ni kan vänta er några till de kommande månaderna!
Man tackar :)
Jag har gjort en alternativ placering av förslaget Gästhamn, på andra sidan hamnen. Där ligger den på lite mer avstånd från övriga zoner. Uppdaterar med bild under veckan.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Maqqan »

Trevliga förslag. Du skulle gärna få fixa in bilder och text i din karta så jag slipper hoppa mellan forumtråden och kartan för att koppla ihop förslagen :)

Vikutsikten känns som en given zon så den dyker strax upp. Kikade även på ditt önskemål om en tredje brozon men jag tyckte det var för nära de andra zonerna där ParkBron låg och jag är inte mycket för att lägga zoner på bilvägar tyvärr.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

Maqqan wrote:Trevliga förslag. Du skulle gärna få fixa in bilder och text i din karta så jag slipper hoppa mellan forumtråden och kartan för att koppla ihop förslagen :)

Vikutsikten känns som en given zon så den dyker strax upp. Kikade även på ditt önskemål om en tredje brozon men jag tyckte det var för nära de andra zonerna där ParkBron låg och jag är inte mycket för att lägga zoner på bilvägar tyvärr.

Toppen, då blir rundan utökad med ännu ett berg :D
Försök gärna klämma in nån på plan mark med, för de äldres skull :) Typ Gästhamn eller Bäckadal, o nån mer i Grännesområdet.

Fixar in bilder o text på kartorna så fort jag får lite mer tid över.
Last edited by Lillkvadden on 01 Sep 2016 12:31, edited 1 time in total.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

Här kommer 3 förslag, som inte har så mycket med Valdemarsvik att göra, men ligger inom några mils avstånd från orten.

https://drive.google.com/open?id=1a84Sc ... sp=sharing
Last edited by Lillkvadden on 04 Jul 2016 10:08, edited 3 times in total.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Påfyllning av Zoner i Valdemarsvik

Post by Lillkvadden »

Tackar för zonen Månskensberg.
Dock så hamna den rätt tokigt.
Skulle du vilja flytta den så vore det toppen, gubben på kartan visar var själva utsiktplatsen med fikabänk är i förhållande till nuvarande placering.

Image

Utsikt
Image
Post Reply

Return to “Östergötland”