Piteå 2016

Moderator: Zonemakers

örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Piteå 2016

Post by örnastötta »

Då vi närmar oss nytt år kanske det är lämpligt med en ny tråd om zoner i Piteå.

Jag saknar en zon på Piteås högsta punkt, Kalahatten. En plats väl värd ett besök med fin utsikt över infjärden och bort mot stan. Kan kompletteras med zoner i Vitsand, Svensbyn, Roknäs och Granträskmark för en "zonrunda".

En förlängning av en "zonlinje" från Öjebyn, över Böle, Långnäs och Sjulnäs kan också ansluta till föregående slinga. Med det får man en naturlig slinga "infjärden runt" med en möjlig avstickare upp på Kalahatten och vidare.
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by örnastötta »

Har nu lagt in tre zonförslag i Piteå-trakten: en vid badplatsen i "Hammenviken", en på älvstranden vid Böle Garveri samt en vid lilla rastplatsen när man kommer till Svensbyn. Dessa knyter an till den ensamma zonen i Roknäs och skapar en slinga runt infjärden.
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by örnastötta »

Vill återigen pusha för dessa förslag jag tidigare lagt om zoner runt infjärden i Piteå. Att ha ett enstaka sporadiskt placerad zon i västra delen av infjärden (Roknäs) lockar få att ta sig dit. Mina tidigare lagda förslag skapar som tidigare nämnt lite av en slinga runt Infjärden. Kanske zonemaker kan ta sig en titt på detta?
LAn
Posts: 50
Joined: 19 Oct 2013 19:46
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by LAn »

Hej!
Jag brukar besöksturfa i Piteå. Jag håller med, Roknäszonen ser mycket ensam ut. En slinga hade varit perfekt.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by SunYour »

Tyvärr räcker inte potten till för att skapa några slingor på nästan fyra mil runt fjärden...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
örnastötta
Posts: 20
Joined: 03 Nov 2015 00:04
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by örnastötta »

Avslutar turfåret med två zonförslag i Bergsviken, Piteå. Det ena bidrar till en förtätning av zoner på vägen mellan Furulund och Hortlax. Andra förslaget ger en ytterligare zon vid bortre änden av elljusspåret mellan Hortlax och bergsviken. Detta har varit som en blindtarm, men med denna finns då zoner längs hela spåret/cykelvägen.

God jul!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Piteå 2016

Post by Maqqan »

örnastötta wrote: 10 Dec 2015 10:11 Då vi närmar oss nytt år kanske det är lämpligt med en ny tråd om zoner i Piteå.

Jag saknar en zon på Piteås högsta punkt, Kalahatten. En plats väl värd ett besök med fin utsikt över infjärden och bort mot stan. Kan kompletteras med zoner i Vitsand, Svensbyn, Roknäs och Granträskmark för en "zonrunda".

En förlängning av en "zonlinje" från Öjebyn, över Böle, Långnäs och Sjulnäs kan också ansluta till föregående slinga. Med det får man en naturlig slinga "infjärden runt" med en möjlig avstickare upp på Kalahatten och vidare.

Jag ser att Kalahatten redan finns så den bockar vi av.

Den långa sträckan runt infjärden kommer jag tyvärr inte fylla med zoner men en och annan plats ska nog få zoner så det kan fyllas på eftersom, får bli ett långtida projekt.
örnastötta wrote: 18 May 2016 11:45 Har nu lagt in tre zonförslag i Piteå-trakten: en vid badplatsen i "Hammenviken", en på älvstranden vid Böle Garveri samt en vid lilla rastplatsen när man kommer till Svensbyn. Dessa knyter an till den ensamma zonen i Roknäs och skapar en slinga runt infjärden.

Vad heter zonen i Roknäs? Lyckas inte lokalisera vilken du menar, är det Långnäskajen eller Sandöbadet? Skulle hjälpa mig mycket om du pekar ut dina förslag på en karta.

örnastötta wrote: 24 Dec 2016 12:13 Avslutar turfåret med två zonförslag i Bergsviken, Piteå. Det ena bidrar till en förtätning av zoner på vägen mellan Furulund och Hortlax. Andra förslaget ger en ytterligare zon vid bortre änden av elljusspåret mellan Hortlax och bergsviken. Detta har varit som en blindtarm, men med denna finns då zoner längs hela spåret/cykelvägen.

God jul!

Lyckas tyvärr inte riktigt lokalisera dessa heller, har för dålig lokalkännedom i Piteå.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Piteå 2016

Post by Maqqan »

Placerade ut 2 längs Nya Älvvägen nu, låg några förslag där. Hoppas det var den rundan du syftade på :)
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by KaptenRc4 »

Snyggt! :D
Image
LAn
Posts: 50
Joined: 19 Oct 2013 19:46
Country: Sweden

Re: Piteå 2016

Post by LAn »

En till brozon i Piteå kanske?
Slutet av Trädgårdsgatan?
Post Reply

Return to “Norrbotten”