https://tapatalk.com/shareLink?url=http ... are_type=t
Zone suggestions Umeå
Skickat från min D5503 via Tapatalk
Zone suggestions Umeå
Moderator: Zonemakers
Re: Zone suggestions Umeå
Den ligger kanske bättre här
Nu när vi fått ett IKEA även i Umeå så är det väl läge att lägga en zon där ute. IKEA i Barkarby har ju en "egen" zon.
Mitt zonförslag ligger nästan precis där VärdBesfäret låg tidigare. Förhoppningsvis ligger mitt förslag inte för nära VärdBesfärets nuvarande plats.
Här står jag typ mitt i den föreslagna zonen:
Vy från zonen mot IKEA:
Vy från zonen åt andra hållet:
Mitt zonförslag ligger nästan precis där VärdBesfäret låg tidigare. Förhoppningsvis ligger mitt förslag inte för nära VärdBesfärets nuvarande plats.
Här står jag typ mitt i den föreslagna zonen:
Vy från zonen mot IKEA:
Vy från zonen åt andra hållet:
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Ytterligare ett förslag. Just inget sevärt eller kulturellt på denna plats men det finns ju plats för en till zon på Sofiehem så varför inte.
Här hade jag tänkt mig zonen. Den ligger lagom långt från SophieHome (och något längre från PineWoods). Den ligger nära Norra Gimonäsvägen så varför inte kalla den NorraGimo? Eller Björkvägen (den andra vägen nära zonen).
Här hade jag tänkt mig zonen. Den ligger lagom långt från SophieHome (och något längre från PineWoods). Den ligger nära Norra Gimonäsvägen så varför inte kalla den NorraGimo? Eller Björkvägen (den andra vägen nära zonen).
Håller med ovanstående om att det skulle vara fint med en till zon på Sofiehem! Den som ligger där nu är ju ganska avskild från intilliggande zoner. Det syns bland annat på att den har högre pph än de flesta närliggande zoner (95 mot 80 på de flesta andra) samt lägre antal takes trots att det enligt vad jag kan minnas är en av de äldre zonerna i Umeå och framförallt i området där zonen ligger.
Två bra förslag LeiLar!
Instämmer helt, bra Leilar..
Ytterligare ett zonförslag, denna gång på östra sidan av Nydalasjön. Inte finns det något speciellt utmärkande på denna plats men hela turen runt sjön är ju en underbar naturupplevelse. Och det är väl inte fy skam!? Så gärna fler zoner runt denna vackra sjö för att locka dit fler turfare.
-
- Country: Sweden
Håller med leilar. Fler zoner kring Nydalasjön.
Tycker att Vi i Umeå, med förorter,rent allmänt borde få en hel del nya zoner. I synnerhet då intresset för Turf ökat ordentligt i vår region. Antar att det finns en hel del bra önskemål som lämnats via appen, som uppfyller de nya kriterierna.