Zoner utanför stan.

Moderator: Zonemakers

Post Reply
glasmaol
Posts: 1
Joined: 28 Mar 2017 09:55
Country: Sweden

Zoner utanför stan.

Post by glasmaol »

Har provat Turfing ett par gånger nu och tycker det finns stor potential, dock så saknar jag zoner utanför stan. Jag skulle gärna se betydlig fler zoner ute i den vackra naturen. Tror det kan finnas en hel del potentiella nya användare som känner en större dragkraft till naturen och uppskattar en lite större utmaning.

Jag ska ge Turfing lite tid för att se om det är något för mig, men jag är rädd redan nu att jag kanske tappar intresse då det bara finns zoner kring bebyggelse.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zoner utanför stan.

Post by Maqqan »

Kom gärna med tips om bra platser. Jag håller med om att fler zoner ska placeras i skog och natur men om den placeras på en myr blir den inte lika populär som om den placeras vid en grillplats på en vacker utsiktsplats. Vi använder enbart kartor, street view och googlesökningar för att hitta bra platser om vi inte själva besöker dem dvs, som det ser ut idag får vi inte skapa zoner i våra egna kommuner så tips från våra spelare är alltid välkomna.
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner utanför stan.

Post by Changrila »

Så kände jag också när jag började turfa, och i perioder har motivationen varit snudd på obefintlig. Därför har jag (och flera andra turfare häromkring) önskat zoner i naturområdena i närheten, skrivit i forumet om dem osv. Det har gjort att det nu finns betydligt fler zoner att ta i fin natur än vad det gjorde när jag började. Sedan kan det alltid bli bättre, men så är det väl med allt å andra sidan :)
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”