Lista över zontyper

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Mstad
Posts: 16
Joined: 06 Mar 2016 15:24
Country: Sweden

Lista över zontyper

Post by Mstad »

Jag saknar en lista/sammanställning med symboler och beskrivning över alla olika zontyper.
Den borde ligga på hemsidan under "INFO" och visas på samma sätt som medaljer (eller bakas ihop och heta "Zoner & medaljer").
(Dock borde medaljer ALLTID ha en mouseover-funktion för alla ställen där dessa medaljer visas på hemsidan så man slipper klicka om och om och om och om igen för att se vad de betyder. Klick med egen visning/beskrivning kan och bör finnas kvar, men en mouseover skulle underlätta)

När det gäller Zontyper, så undrar jag varför det bara finns medaljer för vissa av dessa?
Bridgezone återfinns som medalj, likaså holy och monument (tillsammans med de två tidigare nämnda) men det finns ju en hel del andra zontyper som inte verkar ha koppling till medaljer eller andra funktioner. Jag kanske har missat detta då jag inte kunnat hitta en förteckning över alla zontyper.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Lista över zontyper

Post by Maqqan »

Bra tanke, finns troligen på wikin någonstans men det borde helt klart listas även på hemsidan och kanske med en sammanställning om hur många av varje som finns.

Medaljer släpps inte alla på en gång, de släpps lite då och då för att pånyvväcka intresset hos mer eller mindre inaktiva spelare. Så medalj även till övriga släppta attribut och även till attribut som ännu ej är officiella kommer så småningom.
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Lista över zontyper

Post by captHaddock »

Hoppas, hoppas att nästa zontyp blir vattentorn med en nivå medalj i form av 1/5/10/15/20/25... tagna vattentorn. Det skulle få mig att göra några frivolter 8-)
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”