Version 0.6 ute!

Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6 ute!

Post by Simon »

Fredrick wrote:Går inte att nyp-zooma i PRO MODE med SE Arc.
I övrigt - awesome!

Gillar skarpt Regionlord och nya neutral-medaljen.
Pro mode är också riktigt fint för oss pros ;)
Eventloggen, mycket bra.

Får inte upp splashen som jojje nämnde.
Kul att Pro-mode gillas :)

Pinch-to-zoom funkar medvetet tyvärr inte i Pro-mode. Vi var tvungna att prioritera annat, men lägg gärna en request i förslagslådan så vi kan följa upp det senare.

/S
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6 ute!

Post by Simon »

Jojje167 wrote:1. Vill bara lägga in ett instick om att splash-screen i denna version även visas vid start från bakgrund, alltså när programmet redan är igång. Det borde väl bara visas vid riktig uppstart?

Edit:
2. Fin grej att man dras till det event efter man tryckt "Where", men det funkar inte när man har "Pro-mode" aktiverat. Det händer ingenting då, mer än att man ser att den blå stjärar dyker upp någonstans i hörnet på skärmen, men man dras inte dit.

3. Ytterligare en sak jag noterade är att turf nu ligger kvar i bakgrunden på nåt sätt, även efter avslut på exit (då syns även en textruta nertill som säger "gps deactivated" fast man inte haft igång någon gps). För när man startar appen igen så får man ingen fråga om man vill aktivera gps eller inte. Sen så ligger chathistory kvar med alla join och left.

Dementera gärna om något av detta inte är någon bugg, utan bara en ny feature. I övrigt så gör ni fortfarande ett grymt bra jobb! Appen blir mer och mer stabil för varje gång. :D Lite extra creds till Simon, eftersom vi aldrig pratar med i chatten. Andreas vet redan att han är bra på de han gör. ;)
Tack, kul o höra :)

1. Låter konstigt, jag har inte lyckats återskapa men ska hålla utkik i fortsättningen.
2. Pro-mode tillåter tyvärr inga flashiga utföranden i dagsläget, vi kommer uppdatera såna pryla i framtiden när får tid.
3. Bra, vi får kika på det. För övrigt har vi ändrat spelets livs-cykel som ett litet test, förut så "tvingande" vi avstängning som funkade bra ett tag, men nu så verkar det som vissa telefonmodeller inte klarar av detta så vi var tvungna att göra om så att spelet stänger av sig själv när den behöver, detta medför att chat-historiken ligger kvar tills Android OSet bestämmer sig för att stänga spelet helt. Vi är lite osäkra på om detta är bästa sättet men vi uppdaterar spelet så snart vi hittar på något bättre sätt.

/S
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Version 0.6 ute!

Post by eddyueue »

Simon wrote: 1. Låter konstigt, jag har inte lyckats återskapa men ska hålla utkik i fortsättningen.
Splash-skärmen visas om man går tillbaka till turf via genväg/app-drawer men inte om man går via notification bar eller genom att hålla in hem-knappen.
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6 ute!

Post by Simon »

eddyueue wrote:
Simon wrote: 1. Låter konstigt, jag har inte lyckats återskapa men ska hålla utkik i fortsättningen.
Splash-skärmen visas om man går tillbaka till turf via genväg/app-drawer men inte om man går via notification bar eller genom att hålla in hem-knappen.
Då e jag me, tack
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6 ute!

Post by Simon »

En liten hotfix version 0.6.1 släpptes nyligen. Den är inte obligatorisk men vi rekommenderar att alla som ska köra bonanza uppdaterar till denna versionen.
Image
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

Re: Version 0.6 ute!

Post by Simon »

Ännu en hotfix (0.6.2) släpptes nyss som innehåller mest bugfixar men lite nytt också:

Changelog:
- Chatten laddas nu automatiskt när man scrollar upp, istället för att man måste klicka på "Load more"
- "Leaving Zone" meddelande har lagts in.
- Nya medaljer har lagts in

/S
Image
Post Reply

Return to “Versions”