[FÖRSLAG] En Poll

Ärenden som vi inte kommer att införa
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

[FÖRSLAG] En Poll

Post by Mosik »

En poll där turfare röstar igenom viktiga demokratiska beslut där valen skulle gynna organisationen i vilket fall som.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Drassen »

här får du nog utveckla
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Mosik »

Riktigt viktiga beslut ska självklart turf crewn bestämma med hjälp av forumet. Men frågor som rör utseende och funktion skulle man kunna rösta fram demokratiskt.

Till exempel:

#Lapp och Affisch standard
#Forum theme.
etc.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by tomtebloss »

Varför skulle det var bättre än som det är nu? Vi ger förslag, flera bumpar tråden med att de tycker idéen är bra och kanske ger fler tilläggsförslag. Andreas och Simon går över idéer och plockar upp det som de tycker tar TURF åt de håll de vill.

Även om vi röstar för något förslag så är ju Drassen och Simon diktatorerna och bestämmer hur de vill ha det ändå.
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Mosik »

Jag gillar demokrati. Detta är ju för mindre snarlika betydelselösa frågor.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Jojje »

Mosik wrote:Jag gillar demokrati
Hade användarna fått bestämma så skulle nog många aktiva turfare valt att utveckla spelet. Dvs kanske gjort försvar till zonerna, skickat attacker till andra zoner mm. Men det går mot konceptet som Simon och Andreas vill ha det.
Visst kan det bli enformigt med att "bara" plocka zoner, men för att göra det lätt för alla (främst nya turfare) så är det ju bäst att gå efter kiss-konceptet (Keep it simple stupid!) och behålla enkelheten. Då är det bättre med lite diktatur när det ändå funkar. ;)
Bara en zon till
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Mosik »

Mosik wrote:Riktigt viktiga beslut ska självklart turf crewn bestämma med hjälp av forumet. Men frågor som rör utseende och funktion skulle man kunna rösta fram demokratiskt.
Jag pratar fortfarande om frågor som inte spelar någon roll hur röstningen blir. Om bakrundsfärgen blir blå eller röd har inget med själva spelet att göra

Jag håller med i det du säger fullt ut men det har inget att göra med det ja försöker införa
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by tomtebloss »

Jag tror alla förstår hur du menar. Vi ser inget problem med att rösta. Dock så är det bottenlöst om alla vill ha en annan bakgrundsfärg som du ger som exempel eller annat trivialt. Eftersom det i grund och botten är admins som bestämmer om allt sådant också. Vi kan försöka påverka och ge förslag. Även genom röstningar om det skulle bli tydligare för att visa hur vi användare vill ha det.

Jag hoppas du förstår hur jag menar också vilket jag tror du gör.

Jag tycker det dock blir ett mer levande forum utan en massa röstningar. Användarna får istället ge sin input med begrundande idéer om varför förslag ska tänkas på att genomföras.
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Mosik »

Jag förstår precis hur du tänker.

Men jag tror inte att alla är forum-personer. Forumet är redan ganska levande men ett annat syfte som detta förslaget också ger är att göra hemsidan mer än bara en plats för information (kanske det endast var ämnat för det) därför har jag både föreslagit detta liksom en integrerad chatt.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] En Poll

Post by Arias »

Med tanke på att jag varit med ett tag, så kan ju jag berätta att det sättet förslag hanteras idag fungerar alldeles ypperligt och har gjort det i ett halvår.

Turf crew låter oss säga till om väldigt mycket, men det är fortfarande de som bestämmer. Det är tillräckligt mycket demokrati för mig.
Om majoriteten skulle rösta bort poliser från Sverige så skulle det nog inte hända, för att det är fortfarande regeringen som bestämmer. Kanske konstigt exempel, men demokrati för mig är inte att alla får styra över ledarna, därför de är ledare?

Att krångla till det och flytta förslag till hemsidan för omröstning, känns väldigt onödigt och krångligt enligt mig. Är folk för lata för att diskutera saker i forumet så får de "skylla sig själva", man behöver inte ens regga sig för att skriva eller diskutera förslag, går bra som gäst på forumet också.


Kort och gott förstår jag inte riktigt meningen med att rösta om saker när turf crew redan godkänner det mesta om vi alla är ense om något förslag.

Och små betydelselösa förslag, vad spelar det för roll om det går igenom admin innan det införs? Är något betydelselöst för admins och vi är flera som vill ha det, så kan jag nästan lova att de kommer införa det.

Sent from my HTC Desire
Image
Post Reply

Return to “Nekade - Hemsidan”