[FÖRSLAG] Topplista över regioner

Ärenden som vi kommer att införa med tiden

Moderators: TBIT, Stonecape

Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

[FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Mosik »

I appen kan man se topplistan över hemregionen. Jag skulle vilja kunna se topplistor över alla regioner



Pinky wrote:
Om man tittar på Toplist-sidan på turfa.se och sedan väljer en specifik region så har jag följande problem:
Jag turfar lika mkt i både Kristianstad och Hässleholm, men jag syns bara på Kristianstad-listan. Möjligen för att jag är regionlord där? Jag skulle vilja att alla som tagit minst en zon i regionen någon gång under pågående runda ska synas när man tittar på en specifik region.

StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by StarDust »

Har diskuterats och kan komma i framtiden.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Mosik »

Då menar jag inte att man ger något pris till den som ligger först utan bara en lista på ranking
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Arias »

Jag förstår inte riktigt vad du efterfrågar?
Vill du ha alla toplistor i appen, det blir nog lite för mycket då.. :/

På hemsidan finns ju alla regioner?

Edit: eller du menar alla som ligger på topp från olika regioner?

Sent from my HTC Sensation Z710e
Image
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Mosik »

Jag pratar inte om appen nu eftersom att vi är i Förslagslåda - Hemsidan.

På hemsidan kan man se vilken placering alla turfare har i sverige. Jag skulle vilja se till exempel vem som har flest poäng i Linköping eller den som är minst antal poäng i Göteborg.
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Arias »

Tryck på toplist på hemsidan, klicka på "rullgardins-menyn" global toplist och välj den regionen du vill se?

Sent from my HTC Sensation Z710e
Image
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Mosik »

När man väljer i rullgardinsmenyn så listas bara dom som har sin home region där. Det är stor sannolikhet att även en besökare kan ligga bra till i toppen kanske till och med först
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Drassen »

En regionsöversikt är nog på sin plats i framtiden.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Leffman »

Håller med Mosik, viktig ändring bör införas.

Det intressanta är ju se vem som har tagit flest poäng i en viss region oavsett var man kommer ifrån och inte som det är nu.

Det är ju inget skoj tävla mot en som fara fram och tillbaka i landet om poängen utanför regionen räknas med.

Som det är nu så tappar man många nya turfare som inte tycker det är roligt tävla mot sådana som tar poäng utanför regionen man bor i då dom lätt drar ifrån poängmässigt.

Dom som turfar mer aktivt i fler regioner tävlar ju ändå under "Global toplist".

Som det är nu kan man ju jämföra med ett fotbollslag som spelar i allsvenskan som även spelar matcher i en annan serie som dom tar med poäng från till allsvenskan, inget skoj för dom andra lagen.

Den får finnas i appen med och får gärna ersätta nuvarande regioner.
Last edited by Leffman on 25 Jul 2011 20:50, edited 1 time in total.
Leffman
Donator
Posts: 282
Joined: 16 Apr 2011 18:24

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Leffman »

Nu såg jag att jag är borta från Borås listan som jag har dominerat, glädjer säkert dom andra :lol:

Jag hittade mig i Göteborglistan nu där jag är 2:a och kan bara glömma att komma ikapp Zer0th samtidigt som jag petar ner alla andra där.

"Topplista över region" borde helt klart införas istället för dagens system, det skulle bli mer aktivitet då.

Jag har varit 2ggr i gbg och ligger 2:a där mot alla andra gbg:are som bara bara varit i gbg medans jag tar med poäng från Borås och Jönköping, rättvist ?

Det är ju inte intressant i vilken region man bor i utan i vilken region man tar poäng i ?

Det bör införas i appen och hemsidan istället för som det är idag.
Post Reply

Return to “To Do - Hemsidan”