[FÖRSLAG] Topplista över regioner

Ärenden som vi kommer att införa med tiden

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Ändring på Toplist på hemsidan

Post by Arias »

Högra spalten längst ner på förstasidan;
"Statistics
Check out
Warded.se/turf
for more stats from the game."

Om du är inloggad på hemsidan när du trycker på länken så får du en unik länk så att du kan se personliga rundor och liknande, riktigt nice!


Det du eftersöker finns på stats-sidan (om jag uppfattat dig rätt) och det ryktas även om att topplistorna kommer utvecklas med tiden!



Edit: Hittade den andra tråden som redan fanns med det här förslaget, bakar ihop den här tråden med den och copy-paste beskrivningen du skrev till första inlägget (då det var bra beskrivet).
Tack
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Arias »

Pinky, angående varför du syns i ena regionslistan och inte den andra;

Citerat från Hur man spelar Turf (FAQ)
Vad är "home-region" och hur kan man ändra den?
- Home-region är den regionen som man tillhör, detta räknas ut efter vilken region du tagit flest zoner i under de senaste 30 dagarna. Det går alltså inte att ändra manuellt.
Image
User avatar
Laban83
Posts: 17
Joined: 29 Jun 2011 19:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: [FÖRSLAG] Topplista över regioner

Post by Laban83 »

Leffman wrote:Det intressanta är ju se vem som har tagit flest poäng i en viss region oavsett var man kommer ifrån och inte som det är nu.
Jag håller helt med och tänkte lägga ett sånt förslag själv innan jag upptäckte denna tråden. Jag tycker att topplistorna per region är ologiska. Där ska ju bara poäng som kommer från en zontagning i den regionen finnas med. Och vilken region en person har varit mest aktiv i de senaste 30 dagarna är ju inte så väldigt intressant - möjligen kan man ha en separat sida på webbplatsen som visar detta om behovet finns.

Detta får konsekvensen att en turfare kan finnas på flera regiontopplistor samtidigt. Det är inget fel, och det är vad man förväntar sig. När jag var på semester så tog jag zoner i Lund i några dagar för att sen hoppa runt mellan Göteborg och flera städer i Norrland. När jag kom tillbaka till Linköping hade jag bytt "home region" till Lund helt plötsligt och folk undrade varför jag fanns med där och inte i Linköping längre, trots att jag var tillbaka och tagit flera zoner i Linköping.

(Nu gissar jag hur det är uppbyggt.) Rent tekniskt innebär detta att för varje rad i tabellen över takeovers så behövs en kolumn för vilken region takeovern skedde i. Vill man ha en regiontopplista sätter man WHERE region=[id], och struntar man i det så får man den globala topplistan.
Phone: Sony Ericsson Xperia Arc + Google Nexus One | ROM: Original | City: Linköping/Lund/Malmö
Image
Post Reply

Return to “To Do - Hemsidan”