Ta en zon utan mobiltäckning?

Ärenden som vi inte kommer att införa i spelet

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
rich

Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by rich »

Jag har upptäckt en irriterande bugg som gör mig otroligt frustrerad - man kan inte ta en zon om man inte har mobiltäckning i zonen. "Soundlake" i Alingsås ligger långt ut i ganska tät skog och jag tappar mobiltäckning långt innan jag kommer till platsen i fråga. Försökte idag igen och hade väl hoppats på att zonen skulle registreras om man lät dialogrutan som säger att det inte går att komma åt servern stå öppen och välja försök igen när jag väl hade täckning - men icke.
Förslag: När man tar en zon och det inte går att kontakta servern, spara tidpunkten för zonövertagandet i klienten och så fort klienten får kontakt med servern igen så registreras zonövertagandet på den sparade tidpunkten (eller i "värsta fall" vid den tidpunkt man väl får kontakt med servern igen). Om någon annan har hunnit ta zonen efter att man själv var där (kontrollera mot sparad tidpunkt) så räcker det ju med ett meddelande om att man inte hann regga zonövertagandet innan någon annan redan nallat den.
User avatar
Fredrick
Donator
Posts: 262
Joined: 10 Dec 2010 02:42
Country: Sweden
Location: Kalmar
Contact:

Re: Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by Fredrick »

Blir nog lite knepigt med blocktider o så. Säg att du tar zonen offline och jag kommer dit 10 minuter efter dig och tar den online, sen får du täckning igen och kan registrera den. Då har jag åkt dit i onödan eftersom du tog zonen före mig, fast i offline-läge.
[Kalmar/Skedshult • Xperia Z3]
Que

Re: Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by Que »

Håller med Fredrick, du får skaffa ett bättre abonnemang/telefon Rich ;)
rich

Re: Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by rich »

Som jag försökte förklara redan i mitt första inlägg så tänkte jag att zonövertaganden som sker online får prioritet och ett eventuellt äldre övertagande som har skett offline då inte skall räknas.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by mortuus »

Nä hela vitsen är ju att zonövertagningar ska vara i realtid. Jag hade exakt sama förlsag när jag gick med förra året jag sa också att man skulle ladda ta zoner och sen kunna ladda upp dom senare när man kommer hem via sitt wifi jag insåg ju snabbt att sånt system skulle ju aldrig funka.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Ta en zon utan mobiltäckning?

Post by Drassen »

Intressant förslag, men vi ser inte hur man skulle få det att fungera på ett bra sätt.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Post Reply

Return to “Nekade”