Turf söker zonutläggare

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

coolacrille
Posts: 131
Joined: 03 Dec 2012 02:03
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by coolacrille »

Hur mycket tid i veckan/månaden är "lite då och då"? :D
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Blabert »

coolacrille wrote:Hur mycket tid i veckan/månaden är "lite då och då"? :D
Det avgör man lite själv. Om man vill vara med och bygga tex ett nytt land anmäler man sig och då får man en deadline. Detta är lite olika tidskrävande beroende på hur snabbt man jobbar förstås.....

Så tiden varierar rejält, en del lägger 2-3h/vecka, andra uppåt 20h. Men man jobbar inte ihjäl sig och framför allt får man jobba i sin egen takt. Enda kravet vi ställer är att man gör det man sagt att man ska göra :-)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Image
whak
Posts: 6
Joined: 26 Feb 2013 12:16
Country: Sweden
Location: Borlänge

Re: Turf söker zonutläggare

Post by whak »

När jag har kommit upp i 200 zoner så kan jag hjälpa till med Hedemora om det behövs.
Eftersom jag är arbetslös så finns det mycket tid över.
Jag är uppvuxen i Hedemora och kan därför hela staden så att säga.
Och det är inte min region eftersom jag nu bor i Borlänge.
Phone: Htc Desire | Location: Borlänge
Image
User avatar
Cee
Posts: 178
Joined: 05 Sep 2010 16:20
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Cee »

Jag är inte uppe i 200 än men framöver är jag intresserad av Jönköping med omnejd. Har bott 7 år i Jönköping, fd. flickvän som bodde i Nässjö, hängt en del i Eksjö och Sävsjö med. Blir till att jobba lite till för att få upp värdigheten =)
Cicero
Posts: 37
Joined: 06 Mar 2013 13:51
Country: Denmark

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Cicero »

I am interested in helping Paldepind in Denmark with the zones, i can understand that he would like some help as zonemaker.

I need also more zones in my hometown, so i can take a journalist with me on a run from zones to zones, to see if i can make a bigger interest for Turfing in Denmark.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Turf söker zonutläggare

Post by Blabert »

Hör ni, skriv gärna frågor i tråden men om ni vill anmäla intresse för att bli zonmakare skickar ni PM till mig :-)

Please send me a PM, describing yourself and why you would be a great zonemaker :-)

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2
Image
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Sozu »

Jag anmäler intresse när jag når 200 unika, nuvarande någonstans runt 150, måste ta mig ur min stad för 200+ unika :)

Hur som haver så har jag en fråga:

Finns det någon information om vilka som är nuvarande zonutläggare för de olika regionerna? (det är väl så att zonutläggarna får ny region varje ny runda? och jag har inte än sett någon zonutläggare för Norrbotten iaf).

Allt fler turfare runt Norrbotten (i alla fall i Luleå) har börjat tina fram. Jag har blivit mer aktiv (pga ny cykel samt deff) samt ser fler som är aktiva och även nya (har 2 polare som skaffat turf, samt en kollega som snart böjar).

Senaste veckan har det kommit flera nya zoner till Luleå som är väldigt bra :) men innan dess var det ganska inaktivt med nya zoner, de förslag man angav i appen poppade aldrig upp, utan verkar som bäst chans är att skriva inlägg i forumet om zonförslagen trots allt, med bilder på plats m.m.

Har då nu med flickvän som turfar, förslagit fler zoner i forumdelen Norrbotten som skulle vara kul ifall nya zonutläggaren kunnat kika på kanske denna vecka :)
Luleå open turf eventet är på Lördag så då lär det vara ännu mer aktivitet än vad det är nu här i Luleå.
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Dacop »

Sozu wrote:Jag anmäler intresse när jag når 200 unika, nuvarande någonstans runt 150, måste ta mig ur min stad för 200+ unika :)

Hur som haver så har jag en fråga:

Finns det någon information om vilka som är nuvarande zonutläggare för de olika regionerna? (det är väl så att zonutläggarna får ny region varje ny runda? och jag har inte än sett någon zonutläggare för Norrbotten iaf).

Allt fler turfare runt Norrbotten (i alla fall i Luleå) har börjat tina fram. Jag har blivit mer aktiv (pga ny cykel samt deff) samt ser fler som är aktiva och även nya (har 2 polare som skaffat turf, samt en kollega som snart böjar).

Senaste veckan har det kommit flera nya zoner till Luleå som är väldigt bra :) men innan dess var det ganska inaktivt med nya zoner, de förslag man angav i appen poppade aldrig upp, utan verkar som bäst chans är att skriva inlägg i forumet om zonförslagen trots allt, med bilder på plats m.m.

Har då nu med flickvän som turfar, förslagit fler zoner i forumdelen Norrbotten som skulle vara kul ifall nya zonutläggaren kunnat kika på kanske denna vecka :)
Luleå open turf eventet är på Lördag så då lär det vara ännu mer aktivitet än vad det är nu här i Luleå.
Fel ställe att ta detta på egentligen men den som har behörighet får väl spränga ut diskussionen vid tillfälle.

Det finns inte någon lista tillgänglig för användarna på vilken zonmakare som hanterar vilken region. Varför? För att det är ointressant. Förslag lämnas via appen och forumet, diskussioner om nya och befintliga zoner tas också via forumet. Felanmälningar på zoner sköts via Issuesystemet. Många zonmakare finns också med i olika regioners Facebookgrupper och ser vad som skrivs där, men det är inte självklart. Man bör aldrig rikta sig direkt till zonmakaren (via pm osv) utan håll det öppet där "alla" kan läsa.

Vi byter regioner var fjärde månad, senaste bytet var i Söndags. Antagligen är er nya zonmakare fullt upptagen med att läsa på och fundera kring vart det behövs nya zoner. Många zonmakare presenterar sig, vissa håller sig hemliga. (så gott det går...)

Vad gäller specifika orter i regionerna så hänvisar jag till rätt forumsektion. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
MorTilKatja
Posts: 5
Joined: 03 Jan 2016 20:01
Country: Denmark
Location: Fredericia, Denmark

Re: Turf söker zonutläggare

Post by MorTilKatja »

Hvad kræver det at være zonelægger?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Turf söker zonutläggare

Post by Kingslayer »

Hej MorTilKatja,

grundkraven är som beskrivs i första posten:

-Minst 1000 tagna zoner, varav 200 unika är ett krav innan man blir antagen.

Med venlig hilsen
Kingslayer
Post Reply

Return to “Allmänt”