Zoner i Växjö

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Kottalizer
Posts: 7
Joined: 13 Jul 2011 23:28
Country: Sweden
Location: Växjö, Sweden

Zoner i Växjö

Post by Kottalizer »

Har tittat lite på kartan över Växjö och sett att det finns väldigt få zoner där i jämförelse med till exempel Uppsala. En ökning vore uppskattat, även om spelet är gratis och ni gör detta på er fritid (?).
Acrux
Posts: 34
Joined: 18 Jan 2011 19:22
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by Acrux »

Det skulle visst finnas plats för fler zoner i Växjö men grundproblemet med Växjö så länge jag har spelat har varit att antalet aktiva spelare har varit för få. Då antalet spelare i Växjö har ökat och aktiviteten därefter så finns det stor möjlighet till hyggliga placeringar i förhållande till stadens storlek. De senaste dagarna har varit extremt aktiva och jag har lyckats få ihop ungefär 20k poäng under 4 dagar vilket får anses som helt ok för en stad i växjös storlek. fortsätter aktiviteten och spelarantalet att öka så är jag säker på att zonantalet anpassas därefter.

OT
Har förstått att du (kottalizer) verkar hålla till och spela i Växjö men inte sett dig i appen, går du möjligtvis under något annat namn i appen?
Kottalizer
Posts: 7
Joined: 13 Jul 2011 23:28
Country: Sweden
Location: Växjö, Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Kottalizer »

Låter fint.

Började i Uppsala hos min faster, men nu är jag hemma igen. Provade lite innan att gå runt i Växjö (till kyrkogården), det gick väl inte helt bra. Tänkte laga cykeln och ge mig ut på turfning i morgon dock så du får lite motstånd. =]
stsnot
Posts: 2
Joined: 13 Nov 2011 17:50
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by stsnot »

Nu är det ju snart advent, vilket de flesta säkert vet betyder ankomst. Den egentliga menigen är ju Herrens ankomst men jag skulle gärna se att det även kunde betyda zon-ankomst. En liten adventskalender med en ny zon varje dag fram till jul vore ju drömmen. Det kanske är lite tungt att administrera så jag skulle bli glad även om zonerna kom i klump :)
Aktiviteten i Växjö har ökat en hel del i höst och jag tycker statistiken talar för att det finns utrymme för fler zoner. Tror att intresset skulle hållas vid liv och det vore positivt om det blir svårare att ta över hela stan av en enskild turfare. Jag har denna månaden och även tidigare gett ett antal zonförslag i appen både på centrala zoner och i kanterna tillsammans med andra lite ensamma för att skapa mer trafik och intressen för ytterområdena.

Med önskan om en trevlig advent och så småningom även en God Jul!
//STSNOT
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Dacop »

Kan inte annat än hålla med herr stsnot att antalet zoner inte längre matchar aktiviteten i Växjö.

Med 2.38 zoner per aktiv spelare denna omgången har Kronoberg sämst zontäthet, samtidigt som antalet tagna zoner placerar dem på topp tio i Sverige. Antalet tagna zoner per aktiv spelare blir då ännu bättre, fjärde plats totalt.

Lite annat än slöfockarna strax norrut. :oops:
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Nu har ni fått lite zoner. Fler kommer nog framöver...
stsnot
Posts: 2
Joined: 13 Nov 2011 17:50
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by stsnot »

Man tackar och ser fram emot advent ;)
Fidde
Posts: 105
Joined: 31 Oct 2011 20:20
Country: Sweden

Re: Zoner i Växjö

Post by Fidde »

Tack för zonerna.

Flera skolor i Växjö har zoner på sin skolgård. Det finns en del på skolan som är intresserade av att börja turfa, men saknar fri surf. Därför har jag föreslagit en zon utanför våra baracker (är en tennisplan på kartan) som de skulle kunna ta med ett nätverk som finns på skolan (jag döpte förslaget till Schoolzone). Detta skulle kunna leda till hög aktivitet (spec. under skoldagar) och att eventuelt fler på skolan börjar turfa. Om det blir en zon accepterad kommer jag naturligtvis sätta upp en affisch eller två på skolan.

Tack på förhand!

//Fidde och co. på Norregårdskolan
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Växjö

Post by tomtebloss »

Fidde wrote:Det finns en del på skolan som är intresserade av att börja turfa, men saknar fri surf. Därför har jag föreslagit en zon utanför våra baracker (är en tennisplan på kartan) som de skulle kunna ta med ett nätverk som finns på skolan (jag döpte förslaget till Schoolzone). Detta skulle kunna leda till hög aktivitet (spec. under skoldagar) och att eventuelt fler på skolan börjar turfa. Om det blir en zon accepterad kommer jag naturligtvis sätta upp en affisch eller två på skolan.
Låter riktigt skoj, det blev två så ni har något att kriga om. Hoppas båda går att ta med erat wifi och att de får fri surf i julklapp så ni kan börja turfa ordentligt.
User avatar
tretton
Posts: 352
Joined: 19 Dec 2011 16:08
Country: Sweden
Location: Växjö

Re: Zoner i Växjö

Post by tretton »

Perfekt, kommer nog synas redan imorgon att det blir aktivitet.
Detta ska vi absolut sprida på skolan! Tror att båda går att ta med wifi och sen blir det ju självklart fri surf i julklapp (för mig i alla fall).

Tack!!
Google Nexus 5 - Android 4.4.2 - Växjö - Advanced Turfer (39)
Unique Zones: 359 - Visited Regions 12 - Fastest Eager Weasel: 8.31
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Fler än 50 dagar i rad med minst en session om dagen.
Post Reply

Return to “Kronoberg”